گرامیداشت یاد ۵۷ شهید مدافع حرم جامعه عشایری در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4065538
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

گرامیداشت یاد ۵۷ شهید مدافع حرم جامعه عشایری در چهارمحال‌وبختیاری

در راستای برپایی «نخستین کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری»، یاد و خاطره ۵۷ شهید مدافع حرم جامعه عشایری کشور با حضور خانواده‌های این شهدای والامقام در شهرکرد گرامی داشته شد.

یادواره شهدای جامعه عشایری کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد سعیدی، رئیس بسیج عشایری کشور ۳۰ خردادماه در «یادواره شهدای مدافع حرم جامعه عشایری کشور» که در راستای کنگره ملی شهدای عشایر کشور و با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس بسیج عشایری کشور، مسئولان ارشد استان، خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد با اشاره به برگزاری کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۵۷ شهید مدافع حرم از جامعه عشایری تقدیم انقلاب اسلامی شده است که امروز میزبان خانواده‌های آن‌ها هستیم.

سعیدی افزود: رویکردهای فرهنگی، خدماتی و محرومیت‌زدایی، کمک‌های مومنانه و تقویت وحدت اقوام در کنگره شهدای عشایر کشور مورد توجه قرار گرفت، حدود سه هزار یادواره شهدای عشایری در سطح استان و ملی در خلال این کنگره در کشور برگزار شد.

وی بیان کرد: ماه گذشته شاهد برگزاری یادواره ۲۱۶ شهید زن جامعه عشایر در لرستان و یادواره یک‌هزار و هشتاد دانش‌آموز و فرهنگی جامعه عشایر در استان فارس بودیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای از ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس به دنبال شهادت بودند که این توفیق را پیدا نکردند تا زمینه دفاع از حرم برای آن ها به‌وجود آمد و آنان را به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود رساند.

رئیس بسیج عشایری کشور اضافه کرد: امروز دشمنان اسلام به رهبری آمریکا و صهیونیسم تلاش دارند که در قالب تهدیدهای نرم به کشور هجوم آورند و همه اقشار جامعه ما را مورد هدف قرار دهند که باید با فراگیر کردن برنامه‌های فرهنگی و حفظ ارزش‌های فرهنگ دفاع مقدس در میان آحاد جامعه توطئه‌های شوم آن‌ها را خنثی کنیم.

سعیدی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی در میان همه افراد جامعه باید نهادینه شود و همه ما در مسیر شهدا بتوانیم قدم برداریم.

در ادامه محسن حسین‌میرزایی، سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه آرامش و امنیت امروز شهدا و ایثارگری ایثارگران است، اظهار کرد: امروز مردم چهارمحال و بختیاری مفتخر به میزبانی از خانواده شهدا از اقصی نقاط کشور هستند.

وی افزود: این استان به واسطه برگزاری کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری کشور و حضور خانواده‌های شهدا بیمه خواهد شد، ماه‌ها دست‌اندرکاران برای برگزاری این کنگره تلاش کردند و شاهد وحدت و وفاق بین مجموعه‌های مختلف بودیم.

حسین‌میرزایی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بنابراین همه وظیفه داریم که نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم.

انتهای پیام
captcha