هشدار خطیب جمعه تهران به رژیم صهیونیستی؛ مراقب حدود خود باشید
کد خبر: 4043975
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

هشدار خطیب جمعه تهران به رژیم صهیونیستی؛ مراقب حدود خود باشید

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به هدف موشکی قرار دادن مرکز جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق عنوان کرد: در رابطه با اقدام برآمده از اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی باید عرض کنم رجال سیاسی تل‌آویو به این هشدار جدی بعضی از رجال سیاسی توجه کنند که هشدار ایران را نباید دست‌کم گرفت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، امروز 27 اسفند، در خطبه‎ نخست آخرین نماز جمعه 1400 که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت امام زمان(ع) اظهار کرد: در خطبه‌های گذشته با الهام از کلام تاریخی امام علی(ع) توضیح داده شد از نگاه ایشان نظام سیاسی و حکمرانی ابزاری است برای دستیابی به دو آرمان کلیدی و مهم. استصلاح أهلها؛ یعنی توسعه انسانی و فراهم آوردن زمینه حرکت، رشد و تعالی ملت و ساخت یک جامعه انسانی آراسته به دانش و معرف و فضائل انسانی و برخوردار از امنیت و رفاه. این مهمترین هدف در اندیشه سیاسی اسلام و حکمرانی دینی است. آرمان دوم عمارت بلادها است؛ یعنی ساخت یک کشور و مدرن با پیشرفته‌ترین زیرساخت‌ها برای پیشرفت و توسعه.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر فرمودند تحقق این دو آرمان در گرو دو ابزار است؛ یک: نظام تأمین مالی دولت مبتنی بر تولید، خلق ثروت و دریافت مالیات. بدون این نظام تأمین مالی به هیچ هدفی دست نخواهیم یافت. دو: نیروی دفاعی بازدارنده برای خلق امنیت. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این دو موضوع مهم اشاره کرده است. در تحکیم بنیادهای اقتصادی، اصل رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل اوست. اگر به معنای واقعی کلمه در ادبیات سیاسی از این کلام امام علی(ع) تأثیر پذیرفته شود مسیر دستیبابی به تمدن نوین اسلامی فراهم خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام زمان(عج) برای اجرای مشروع منشور حکمرانی نامه حضرت امیر مؤمنین(ع) به مالک اشتر در سطح کره زمین قیام می‌کنند، گفت: حضرت برای اجرای یکایک قواعد منشور و جامعه‌پرداز و تمدن‌آفرین را به دقت مورد توجه قرار خواهند داد. اگر حکومت جهانی امام عصر(عج) مطرح نبود فلسفه بعثت انبیای الهی بر زمین می‌ماند؛ چشم‌اندازی که خدای بزرگ ترسیم کرده‌اند قیام آحاد جامعه بشری برای تحقق عدالت است. انبیاء آمده‌اند تا انسان‌ها به مرتبه عالی از کمال و عقلانیت و عدالت دست پیدا کنند و این موضوع در حکومت جهانی امام زمانمان تحقق خواهد یافت.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: استصلاح أهلها زمینه‌ساز رشد جوامع بشری است تا جوامع بشری در سطح عالی از دفاع قرار داشته باشند. با اصلاح بشر شعله‌های خانمان‌سوز فساد خاموش خواهد شد. اگر جامعه اصلاح شد، فساد ریشه‌کن می‌شود. اگر در جامعه فساد باشد مسیر اصلاح جامعه با چالش روبه‌رو خواهد بود. به همین خاطر است که رهبر انقلاب اسلامی بر مبارزه با فساد و بسط عدالت تأکید می‌کنند و رسالت نظام اسلامی را در تحقق عدالت می‌دانند. وجود مبارک امام زمان(ع) راه را برای این تحول در سطح کره خاکی هموار می‎سازند، لذا در دوران حکومت آن حضرت شاهد تحقق رسالت انبیای الهی هستیم.

وی گفت: در سایه توجه امام عصر(عج)، این نگاه شخصیت نخست کره خاکی، جامعه بشری و بندگان خدا به درجه برتری از عقلانیت و اندیشه و تفکر دست می‌یابند؛ لذا عصر ظهور عصر شکوفایی خرد و اندیشه است که به دست این شخصیت برجسته تاریخ تحقق خواهد یافت.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تحولات اوکراین عنوان کرد: امروز ما برای مردم مظلوم اوکراین اندوهگین هستیم و در مصائب آنها شریک هستیم و از رنج آنها رنج می‌بریم، اما باید مدنظر داشت اشکی که دنیای غرب برای مردم اوکراین می‌ریزد اشک تمساح است. آنها بودند که زمینه را برای این شرایط فراهم کرده‌اند. این نگاه دوگانه ریشه ظلم و ستم در کره خاکی است.

ابوترابی‌فرد در بخش پایانی خطبه نخست گفت: وجود امام عصر(ع) راه را برای رشد عقلانی و رشد علمی جوامع بشری هموار می‌کنند. عصر ظهور عصر عقلانیت، عصر اندیشه و عصر تفکر است؛ عصر ظهور، عصر رشد علمی و آراستگی به حکمت و فقاهت است. اگر جامعه‌ای در سطح بالای چنین قدرتی قرار داشته باشد به جایگاه رفیع دست خواهد یافت و آنهایی که در برابر این مسیر می‌ایستند از میان برداشته خواهند شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران ارتحال مرجع عالی‌قدر، آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت.

وی اقدام اخیر رژیم آل سعود در اعدام دسته‌جمعی ۸۱ نفر که ۴۱ نفر از آن‌ها از شیعیان مناطق الاحساء و قطیف در شرق عربستان بودند را مورد اشاره قرار داد و در همین رابطه تأکید کرد: این روز‌ها برای حمایت از جنایت رژیم حجاز در اعدام دسته‌جمعی ده‌ها جوان آراسته به ایمان، نخست‌وزیر انگلستان به عربستان سفر کرده، واقعاً از این نگاه‌های دوگانه چه کنیم! اگر شما واقعاً برای حقوق بشر نگرانید چرا بلافاصله بعد از این جنایت هولناک به این کشور سفر می‌کنید؟ تا با اعلام حمایت خویش نگرانی او را برطرف سازید. این استاندارد‌های دوگانه حقوق بشر آغازی است بر پایان قدرت غرب و فروپاشی نظام سلطه. این اقدامات در مغایرت با مبانی اولیه حقوق بشر و اقدامات عصر جاهلیت است. در مغایرت با حقوق بین‌الملل اقدامی مغایر با اصول انسانی ورویه‌های حقوقی پذیرفته‌شده در سطح جهان محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آن‌هایی که دستانشان به این خون‌های پاک و معصوم و مظلوم آلوده شده، بدانند این اقدامات، اقدامات سرکوب‌گرانه است و آتش خشم امت اسلام را علیه رژیم حاکم در حجاز شعله‎‌ور می‌کند.

ابوترابی‌فرد به هدف موشکی قرار دادن مرکز جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق اشاره و عنوان کرد: در رابطه با اقدام برآمده از اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی باید عرض کنم رجال سیاسی تل‌آویو به این هشدار جدی بعضی از رجال سیاسی توجه کنند که هشدار ایران را نباید دست‌کم گرفت. هشدار ایران برآمده از عقلانیت و قدرت است. اگر ذره‎‌ای از حدود خویش پا فراتر نهند قطعاً با خشم و قهرِ قهرمانان امت اسلام و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی روبه‌رو خواهند شد.

وی مبحث خطبه نخست درباره شرایط و ویژگی‌ها حاکم بر عصر ظهور را ادامه داد و افزود: عصر ظهور عصر عقلانیت، خردورزی، دانش، حکمت، استصلاح و تعالی جامعه بشری، عصر بسط عدالت، گسترش رفاه عمومی، عصر ریشه‌کنی ظلم و ستم و عصر گسترش توحید و عبودیت در سطح کره خاکی است. منتظران مقدم امام عصر ارواحنا فداه در انتظار چنین آینده‌ای هستند. ما در عصر انتظار قرار داریم. باید ویژگی‌های این عصر را تحلیل و تبیین کرد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: عصر انتظار، عصر احترام به انسانیت و تعالی انسان است؛ زیرا حکومت جهانی امام زمان (ع) راه را برای تعالی آحاد افراد بشر در جامعه انسانی هموار می‌کند. جامعه‌ای که در انتظار عصر کرامت انسان و تعالی بشر است باید به بشر احترام بگذارد. جمهوری اسلامی برای آحاد مردم احترام قائل است. راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی در مورد سرزمین‌های فلسطین اشغالی را بخوانید و بشنوید، ایشان می‌گویند آن‌هایی که از خارج آمده‌اند بازگردند، مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در کنار هم بایستی یک نظام سیاسی مبتنی بر آرای عمومی را شکل بدهند؛ یعنی احترام به حقوق انسان و این برآمده از نگاه امیرالمؤمنین (ع) است. این نگاه اسلام به انسان است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه انسان احترام دارد و ما باید برای یکدیگر احترام قائل شویم، گفت: من از آحاد مسئولان و کارگزاران و مدیران اجرایی درخواست دارم سال ۱۴۰۱ را سال احترام به حقوق مردم قرار بدهید. ادب در برابر مردم، احترام به کسانی‌که به ما مراجعه می‌کنند، شخصیت آنان را گرامی داشتن، حتی اگر کسی مرتکب جرم می‌شود جرم اوست که باید مجازات شود و شخصیت انسانی او باید حفظ شود. اصولاً مجازات در اندیشه دینی برای تربیت است. یک جامعه منتظر جامعه‌ای است که برای انسان و آزادی او و حقوق او احترام قائل است. هدف تعالی و کرامت انسان است.

وی بیان کرد: عصر ظهور عصر عقلانیت و عصر اندیشه و تفکر است. منتظران حضرت باید سطح عقلانیت، سطح اندیشه و سطح گفت‌وگوی مبتنی بر دانش را ارتقا دهند. جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند، یک حرکت عالمانه عقلانی مبتنی بر تفکر و دانش برای تعالی و تکامل جامعه بشری در پرتو تبیین حق و تبیین باطل است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عصر ظهور، عصر دانش و علم و حکمت است، افزود: بنابراین ما باید در مسیر علم حرکت کنیم. جوانانی که در انتظار وجود مبارک امام عصر (عج) و درخشش مشعل دانش در سطح کره خاکی هستید، امروز باید ایران پیشتاز عرصه علم و دانش باشد. امروز باید قله‌های دانش را برای ساختن آینده‌ای آراسته به نور علم و معرف فتح کرد. شما باید زمینه‌ساز این حرکت عظیم باشید، لذا جامعه در انتظار امام زمان (ع) از بالاترین شتاب برای دستیابی به قله‌های علم و دانش بهره‌مند است. عصر امام عصر (عج) عصر مبارزه با ظلم و بیداد است. اگر ما منتظر ایشان هستیم باید امروز در خانه خود و در خانواده خود و محل کسب و جامعه خود با ظلم مبارزه کنیم. نظام جمهوری اسلامی در حد مسئولیتی که برعهده دارد با ظلم مبارزه خواهد کرد و یکی از دلایل اقتدار امروز ما حرکت در این مسیر است. جامعه در انتظار مصلح باید آراسته به عدالت باشد.

ابوترابی‌فرد در پایان ویژگی دیگر عصر ظهور را تلاش، سعی و جهاد توصیف کرد و در این باره گفت: عصر ظهور، عصر تنبلی و عصر آسایش نیست. از ویژگی‌های اصحاب امام عصر ارواحنا فداه این است که خستگی‌ناپذیرند. دنیای امید، سعی، جهاد و تلاش هستند. ملت ایران و ملت اسلام باید با این ویژگی‌ها شناخته شوند.

انتهای پیام
captcha