سرکرده جدید داعش کیست؟
کد خبر: 4042102
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

سرکرده جدید داعش کیست؟

منابع عراقی در پی اعلام رسمی تعیین «ابوالحسن الهاشمی القرشی» به سرکردگی گروه تروریستی داعش، جزئیات بیشتری درباره هویت وی منتشر کردند.

سرکرده جدید داعش کیست؟به گزارش ایکنا؛ یک منبع مطلع امنیتی در این باره گفت که نام سرکرده جدید داعش «بشار خطاب غزال الصمیدعی» است که از وی به «حجی زید» یاد می‌شود و پیش‌تر مسئول دستگاه قضایی و شرعی گروه تروریستی داعش بوده است.

به گفته این منبع امنیتی، این فرد علاوه بر «ابوالحسن الهاشمی القرشی» نام‌های تشکیلاتی دیگری همچون «ابوخطاب العراقی» و «ابواسحاق» هم دارد.

این منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که سرکرده جدید داعش حدود یک سال پیش از ترکیه به سوریه بازگشته است.

براساس این گزارش این فرد در سال 2013 و پیش از اقدام ابوبکر البغدادی در متحدکردن دو شاخه تروریستی داعش در عراق و سوریه، به این گروه تروریستی پیوسته‌ است.

بنا به اعلام میدل ایست نیوز، این مقام افزود که 4 نفر نامزد سرکردگی داعش بوده‌اند که شامل ابومسلم، از رهبران داعش در استان انبار، ابوخدیجه و ابوصالح که از نزدیک‌ترین افراد به ابوبکر البغدادی بوده‌اند و نیز ابویاسر العیساوی که فرمانده میدان داعش بوده، هستند و گزارش‌هایی درباره کشته شدن وی وجود دارد.

براساس این گزارش، الصمیدعی یا همان «ابوالحسن الهاشمی القرشی» پیش از پیوستن به داعش عضو جماعت انصارالاسلام بوده است که در سال 2001 تأسیس شد و متشکل از گروهی از نیروهای نظامی بعثی و عرب‌هایی بود که در افغانستان و چچن جنگیده بودند.

شب گذشته گروه تروریستی داعش ضمن تأیید کشته شدن ابوابراهیم القرشی سرکرده داعش اعلام کرد که ابو حسن الهاشمی القرشی به عنوان سرکرده جدید این گروه تروریستی منصوب شده است.

در اوایل فوریه، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‎ای از کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش و جانشین ابوبکر البغدادی خبر داد.

از زمان کشته‌شدن «ابوبکر البغدادی» و اعلام جانشینی «ابوابراهیم الهاشمی القرشی» دستگاه‌های امنیتی امریکا و عراق اطلاعات مهمی درباره وی گردآوری کرده‌اند.

گفتنی است که دستگاه‌های اطلاعاتی عراق به اصلی‌ترین مرکز گردآوری اطلاعات درباره گروه‎های تروریستی تبدیل شده و کشورهای دیگر نیز برای کشف فعالیت‎های تروریستی از عراق کمک می‌گیرند.

منابع خبری پیش از این تأکید کردند که اطلاعاتی که موجب شناسایی محل اقامت «ابوابراهیم القرشی» و کشته‌شدن وی در عملیات نیروهای آمریکایی شد توسط عراقی‌ها تأمین شده بود.

انتهای پیام
captcha