ابراز نگرانی روسیه از برنامه‌های داعش برای آسیای مرکزی
کد خبر: 4045831
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

ابراز نگرانی روسیه از برنامه‌های داعش برای آسیای مرکزی

وزیر امور خارجه روسیه از نگرانی این کشور درباره برنامه‌های داعش برای افزایش فعالیت‌ها و صدور تروریسم به کشورهای آسیای مرکزی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی،  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه تصریح کرد: مسکو از برنامه‌های سازمان تروریستی داعش برای  افزایش بی‌ثباتی و صدور تروریسم  به آسیای مرکزی و روسیه نگران است.

لاوروف که در نشست عمومی اجلاس کشورهای همسایه افغانستان سخن می‌گفت، تأکید کرد: ما به ویژه نگران برنامه‌های داعش و گروه‌های تابع آن برای بی‌ثبات کردن کشورهای آسیای مرکزی و گسترش بی‌ثباتی به روسیه هستیم.

وی همچنین از تمرکز واحدهای داعش در نزدیکی مرزهای افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان و هیئت طالبان به تونشی در چین سفر کرده بود. وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این اجلاس شرکت کرده است.

 شمار زیادی از اتباع کشورهای آسیای مرکزی به‌ویژه شهروندان ازبکستان و تاجیکستان جذب گروه تروریستی داعش شده و عمدتاً با گذشتن از ترکیه به این گروه تروریستی در سوریه پیوسته‌اند. شماری از آن‌ها نیز جذب فعالیت‌های این سازمان تروریستی در افغانستان شده‌اند.

با شکست داعش در سوریه و عراق و همچنین سقوط دولت مورد حمایت غرب در افغانستان و قدرت گرفتن طالبان در این کشور نگرانی‌ها در کشورهای همسایه افغانستان از  تبدیل این کشور به پایگاهی برای فعالیت  داعش شدت گرفته است.

انتهای پیام
captcha