سپاه یک نیروی نظامی نیست
کد خبر: 4040440
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

سپاه یک نیروی نظامی نیست

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه سپاه یک نیروی نظامی نیست، بلکه یکی از ماموریت‌های سپاه امنیتی و نظامی است، گفت: رسالت سپاه در جغرافیای ایران خلاصه نمی‌شود. سپاه در کنار ماموریت‌های امنیتی و نظامی، ماموریت نرم را نیز برعهده دارد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله کرمان امروز ۱۴ اسفندماه در نشست خبری که به مناسبت هفته پاسدار برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: چهار برنامه در حوزه گفتمان‌سازی در هفته پاسدار برنامه‌ریزی شده است که در قالب بحث «بیعت با شهیدان و فرمانده » و یک گزارش ویژه خبری برگزار می‌شود.

وی هدف از بیان فلسفه وجودی سپاه را روشن شدن این مسئله دانست که چرا دشمن سپاه را مورد هجمه قرار می‌دهد، گفت: بزرگترین حدوث تاریخ بشری بعثت پیامبراعظم(ص) است و بعد از سال‌ها امام خمینی(ره) حدوث آفرید و با همت ملت ایران حکومت اسلامی به پیروزی رسید و امام(ره) سپاه را برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن به وجود آورد.

معروفی با بیان اینکه سپاه یک نیروی نظامی نیست، بلکه یکی از ماموریت‌های سپاه امنیتی و نظامی است و رسالت سپاه در جغرافیای ایران خلاصه نمی‌شود، گفت: رسالت سپاه این است که نگذارد ملت ایران دچار چالش شود. سپاه در کنار ماموریت‌های امنیتی و نظامی، ماموریت نرم را نیز برعهده دارد.

سردار معروفی فلسفه حضور حاج قاسم در دیگر کشورهای اسلامی را قانونی و بر اساس پایه‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلابی، اعتقادی و مردمی است. سپاه پاسداران عباس انقلاب است و همان را انجام می‌هد که الگوی آن عباس‌بن‌علی(ع) در کربلا انجام داد.

سپاه برای خدمت به مردم از کسی اجازه نمی‌گیرد

فرمانده سپاه ثارالله استان بیان کرد: سپاه در کنار وظیفه ذاتی خود هر کجا که لازم باشد اقتضائی عمل می‌کند و برای خدمت به مردم از هیچکس اجازه نمی‌گیریم و خط‌کش گذاری نداریم. قومیت، مذهب و سیاست ملاک سپاه برای خدمات‌رسانی نیست بلکه جامع‌الاطراف بودن، انقلاب اسلامی و مردم ملاک سپاه هستند.

سردار معروفی در ادامه به ارائه آماری از خدمات سپاه ثارلله کرمان در سال ۱۴۰۰پرداخت و تأکید کرد‌: تمام اقدامات انجام شده برای خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی فرمان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است و سپاه مجری این فرمان است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که در یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفت مسئله آب بود که کشور را نیز تحت تأثیر قرار داد، گفت: در این راستا قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل و اطلس آب رسانی تدوین شد. از پایان فروردین امسال تا ۲۵ اسفند(با احتساب پروژه‌هایی که در هفته پاسدار به بهره‌برداری می‌رسند) ۳۴۰ روستا آبرسانی شده‌اند و تا سوم خرداد سال آینده ۴۰۳ روستا آبرسانی می‌شود.

بهره‌مندی بیش از ۱۶۰ هزار نفر از آب شرب پایدار در کرمان

سردار معروفی با بیان اینکه ۱۶۷ هزار ۸۵۰ نفر تا سوم خردادماه از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند، گفت: برای آبرسانی به مناطق ما از تمام ظرفیت‌های مردمی، دولتی، جهادی و خیرین استفاده می‌کنیم زیرا تا موضوع آب حل نشوند بهداشت مردم درست نمی‌شود و تا این موضوع حل نشود در منطقه‌ای که مشکل آب دارد مسجد نمی‌سازیم.

وی یکی دیگر از اقدامات سپاه را در حوزه محرومیت‌زدایی عنوان کرد و افزود: یک‌هزار و ۷۴۶ پروژه محرومیت‌زدایی در قالب بسیج سازندگی با اعتبار ۷۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان شامل آبرسانی کشاورزی، تعمیر ترمیم و احداث مسکن محرومین، مدرسه، مسجد، خانه عالم، پایگاه مقاومت بسیج، اشتغالزایی و پروژه‌های متعدد دیگر انجام شده است.

معروفی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۲۵۹ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان کمک‌های مومنانه در قالب بسته‌های معیشتی در استان توزیع شده است، گفت: آزادی ۳۰۶ زندانی جرائم غیر عمد، اهداء یک‌هزار ۱۷۹ سری جهیزیه، اهدای بیش از ۲ هزار لوازام خانگی و غیره از دیگر اقدامات است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی موضوع مهم آموزش و توانمندی سازی و بعد تولید و بازاریابی است که در این راستا اقداماتی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۸ هزار و ۷۴۲ نفر و معرفی یک‌هزار و ۸۱۹ نفر به بانک‌های عامل استان جهت دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و اشتغال‌زایی برای ۲هزار۸۷۱ نفر انجام شده است.

سردار معروفی کمک‌رسانی و خدمات انجام شده در سیل جنوب کرمان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: دو قرارگاه در مرکز و جنوب و شرق استان تشکیل شد و تمام توان سپاه پای کار آمدند و برای غذای گرم، البسه و نیازهای مردم اقداماتی انجام شد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور و وزیر کشور به جنوب کرمان، مشکلات جنوب کرمان مطرح و ساخت سیل‌بند، راه‌های تجاری و غیره مورد توجه قرار گرفت، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای کشاورزی جنوب کرمان تأکید کرد و گفت: ساماندهی مدیریت منابع و امکانات جنوب باید درست شود و در مدیریت منابع و امکانات باید به درستی عمل کرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه در بحران باید از مردم محلی استفاده کرد زیرا راه‌گشا هستند، گفت: در منطقه کهنوج بدون تفاهم‌نامه با دولت و بدون دریافت پول از دولت، ۶۱ و نیم کیلومتر سیل بند زده شد و ۱۶ کیلومتر کف رودخانه‌ها لایروبی شد و انتظار ما این است همه برای حل مشکل مردم اینگونه کار کنند.

سردار معروفی به اجرای طرح کرامت در ۲۳ نقطه کرمان اشاره کرد و گفت: امسال ۵۸۰ نفر از اعتیاد عبور کردند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند برای اشتغال این افراد با کمک شهرداری برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود:۳ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی در سامانه جامع اطلس ثبت شده‌اند و در یک سال گذشته ۱۴۰۰ گروه جهادی دارای مجوز شدند که در زمینه عمرانی، فرهنگی، علمی و آموزی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، بهداشت و سلامت، کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه نظام تربیتی با قرآن و اهل‌بیت(ع) تعریف می‌شود، به فعالیت‌های قرآنی انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: فعال کردن۲۴ دارالقرآن کریم، راه‌اندازی ۱۱۰ واحد قرآنی، ساماندهی ۷۵۰ گروه قرآنی وغیره از جمله فعالیت‌های قرآنی سپاه در یک سال گذشته در استان است.

وی اقدامات انجام شده در حوزه کرونا و اقدامات فرهنگی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توان از فرهنگ غفلت کرد به همین دلیل اصول انقلاب و گفتمان امامین انقلاب، بیانیه گام دوم و گفتمان شهدا را به جد در دستور کار گذاشته‌ایم و در کنار گفتمان درمانی باید به مردم خدمت کرد و با فرهنگ ارزشی خود سد بلای مردم شویم.

فرمانده سپاه ثارالله به برنامه‌های هفته پاسدار در استان نیز اشاره کرد و گفت: بیعت بافرمانده، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، رزمایش کمک مومنانه، اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه، افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی و محرومیت‌زدایی و غیره از جمله برنامه‌های هفته پاسدار در کرمان است.

 

 

انتهای پیام
captcha