ثبت‌نام فعالان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در طرح صندوق اعتباری هنر
کد خبر: 4039179
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

ثبت‌نام فعالان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در طرح صندوق اعتباری هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پالایش و ثبت‌نام فعالان قرآن و عترت در ۱۰ گروه در صندوق اعتباری هنر آغاز شده است.

ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص طرح پالایش اعضا و عضویت جدید در صندوق اعتباری هنر «فعالان قرآنی»، اظهار کرد: پیرو مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر افزوده شدن فعالان قرآن و عترت(ع) به سایر اقشار دریافت کننده خدمات از صندوق اعتباری هنر، «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» با هدف رفع موانع سابق، شفافیت و توزیع عادلانه خدمات صندوق در بین فعالان قرآن و عترت(ع) مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا طرح پالایش اعضای فعلی و ثبت‌نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر از اول اسفندماه آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در اولین گام برای اجرای این طرح، آیین‌نامه پیشین بیمه فعالان قرآنی مورد بازنگری قرار گرفته و آیین‌نامه جدیدی با عنوان «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» تدوین شده است.

شریفی با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه جدید، فعالان قرآن و عترت در ۱۰ گروه دسته‌بندی شده‌اند، بیان کرد: بر این اساس گروه اول شامل قاریان و مُرتلان قرآن کریم، گروه دوم حافظان قرآن کریم، گروه سوم حافظان کل نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه، گروه چهارم اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت؛ گروه پنجم خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن، گروه ششم مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن، گروه هفتم داوران مسابقات قرآن، گروه هشتم فعالان حوزه آواها و نغمات دینی، گروه هشتم طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم‌افزارهای قرآن و عترت و گروه دهم مفسران، مترجمان، پژوهشگران و مصححان قرآن کریم دارای شرایط لازم هستند.

دبیر شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان اضافه کرد: همزمان با مراجعه اعضای فعلی صندوق، سایر افراد مشمول شرایط مندرج در آیین‌نامه نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه نسبت ثبت‌نام و درج مستندات اقدام کنند تا پس از اتمام پالایش و ایجاد ظرفیت جدید نسبت به تأیید و معرفی آنها جهت دریافت خدمات به صندوق، اقدام شود.

وی گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید، مدیر عاملان مؤسسات قرآنی (بر اساس روزنامه رسمی و مدت سال قانونی مندرج در اساسنامه) با دو شرط (داشتن پروانه فعالیت معتبر و تأیید عملکرد استانی) می‌توانند عضو صندوق شوند و ﺑﺎ ﺩﺭﺧﻮاﺳﺖ ﻋﻀﻮﻳﺖ ﻣﺪﻳﺮاﻥ و ﻣﺮﺑﻴﺎﻥ ﻗﺮآنی ﻛﻪ ﭘﺮﻭاﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻮسسه آنها منقضی ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ثبت نام مربیان قرآن نيز به طور خاص از سوی مدیر مؤسسه قرآنی انجام خواهد شد و خود مربی نمی‌تواند اقدام به ثبت نام کند.

انتهای پیام
captcha