بزرگداشت «شهید علی ایرانمنش» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4036856
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

بزرگداشت «شهید علی ایرانمنش» در کرمان برگزار شد

همزمان با سی‌وپنجمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام علی ایرانمنش، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان و شهید نصرالله خاندانی از شهدای ترور، مراسم بزرگداشتی در دبیرستان شهید ایرانمنش کرمان برگزار شد.

بزرگداشت سالگرد شهادت شیخ علی ایرانمنش کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز ۲۷ بهمن‌ماه و همزمان با سی‌وپنجمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام علی ایرانمنش، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان، مراسم بزرگداشت این شهید و شهید نصرالله خاندانی با حضور امام جمعه کرمان، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان، زهرا ایرانمنش دختر شهید و جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان در دبیرستان شهید ایرانمنش کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با بیان اینکه معلمی، عالم بودن و شهید بودن سه ویژگی برجسته شهید ایرانمنش است، تاکید کرد: صفات اخلاقی و رفتاری شهید ایرانمنش باید برای جامعه دانش‌آموزی و فرهنگی ترویج و تبیین شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: شهید ایرانمنش معلم بود و معلم به لحاظ تاثیرگذاری و واقعیت جامعه بشری یک جایگاه ممتاز را به خود اختصاص داده است. معلم با روح و روان انسان سر و کار دارد، بنابراین کلمه معلم در افراد تحول درونی و انقلاب به وجود می‌آورد و منشاء خیرات و برکات فراوان است.

وی با اشاره اینکه شهید ایرانمنش عالم به دین و عادل به دین بود، گفت: نگاه معلم به مدرسه و دانش‌آموز از جایگاه عالم دین نگاه کاملا پیشرفته و پیشتاز است و در دانش‌آموز تاثیرگذاری زیادی دارد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور گفت: آموزش و پرورش یک کانون ارزشمند و آغاز و پایان هر حرکت ارزشمند فرهنگی در جامعه است.

محمد علیرضایی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان نیز در این مراسم با بیان اینکه یاد و نام شهدا چراغ هدایت و روشنگر زندگی ماست و آن‌ها انسان‌هایی وارسته بودند که شاهد بر رفتار و کردار ما هستند، گفت: شهید علی ایرانمنش اسوه تقوا، مردم داری، اخلاق نیکو و کردار اسلامی بود که هر مقطع زندگی مبارزاتی و حضورش در نظام تعلیم و تربیت می‌تواند برای ما پندها و درس‌های زیادی داشته باشد.

وی افزود: معرفی شهدا برای تربیت نسلی در تراز انقلاب، ضروری است و یادواره‌های شهدا در واقع راه واره‌هایی برای نشان دادن راه و رسم زندگی رو به روشنایی برای ما هستند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان از برگزاری یادواره شهید علی ایرانمنش در روز ۲۲ اسفند سال جاری همزمان با روز بزرگداشت شهدا خبر داد.

انتهای پیام
captcha