پیام مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در سالگرد شهادت حجت‌الاسلام علی ایرانمنش
کد خبر: 4036740
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

پیام مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در سالگرد شهادت حجت‌الاسلام علی ایرانمنش

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان به مناسبت سالگرد شهادت حجت‌الاسلام علی ایرانمنش، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان پیام تسلیتی صادر کرد.

شهید علی ایرانمنش مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان به مناسبت سالگرد شهادت حجت‌الاسلام علی ایرانمنش، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان، پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است.

«بسمه تعالی

27 بهمن یادآور خاطره غم‌انگیز ترور ناجوانمردانه روحانی بافضیلت، معلم وارسته و بزرگمرد عرصه تعلیم و تربیت حاج شیخ علی ایرانمنش، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان و امام جمعه موقت وقت است.

او که در دامن پدری زحمتکش و مادری متدیّن و خداترس، الفبای طلبگی آموخت و در سال 1323 وارد مدرسه‌ معصومیه کرمان شد و در سال 1331 به قم عزیمت کرد و 8 سال از محضر استادانی چون آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بهره برد، در سال 1337 وارد دانشگاه الهیات دانشگاه تهران شد و بعد از آن شیخ علی با لباس روحانیت وارد آموزش و پرورش کرمان شد.

وی هم گام با انقلاب اسلامی با افشای چهره‌ پلید رژیم پهلوی به روشنگری پرداخت و با پیروزی انقلاب اسلامی، از طرف شهید باهنر(وزیر آموزش و پرورش وقت) به سمت مدیر کلی آموزش و پرورش استان کرمان منصوب شد و در 27 بهمن 1365 به همراه همکارش زنده یاد نصرالله خاندانی به دست منافقین کوردل به فیض شهادت نایل آمد.

اینجانب فرارسیدن سی‌وپنجمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام علی ایرانمنش و شهید نصرالله خاندانی را به خانواده محترم این دو شهید والامقام و جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان استان تسلیت می‌گویم و امیدوارم همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا و پیرو مکتب آن‌ها باشیم.»

انتهای پیام
captcha