اهدای ۱۶۶ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4025765
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

اهدای ۱۶۶ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند در چهارمحال‌وبختیاری

آیین «مهر سردار» با حضور مدیران کل کمیته امداد و آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در شهرکرد برگزار و ۱۶۶ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا شد.

آیین اهدای تبلت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، امروز ۱۳ دی‌ماه و در آیین «مهر سردار» که با حضور مدیران کل کمیته امداد و آموزش و پرورش استان در شهرکرد برگزار شد، ۱۶۶ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا گشد.

جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه حاج‌قاسم تمام عمر خود را وقف جهاد فی سبیل‌الله کرد، گفت: این شهید والامقام و شخصیت ایمانی عمل صالح را با ایمان به خدا همراه کرده و جهادگونه حرکت می‌کرد و شهادت پاداش چنین انسانی بود همچنان که داغدار رفقای شهیدش بود و آرزوی شهادت داشت.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت، ادامه داد: امروز استقامت رمز پیروزی و دوام نظام اسلامی است که یکی از مسیرهای ایجاد استقامت برای محرومان و خانواده‌های نیازمند کمک و دستگیری از محرومان است نظیر اقدامی که امروز برای انجام آن دور هم جمع شده‌ایم تا گرهی از کار خانواده‌های محروم باز شود.

محمدی با اشاره به اینکه امروز ۱۶۶ تبلت در میان دانش‌آموزان مددجوی کمیته امداد استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: تا کنون، بالغ بر ۱۴۵۰ تبلت با کمک خیران خریداری و در اختیار دانش‌آموزان مددجو قرار گرفته تا از آموزش‌های مجازی باز نمانند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: امروز ۱۳۵۰۰ دانش‌آموز از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند و اکثر قریب به اتفاق آنان نیازمند ابزار هوشمند هستند تا از سامانه‌های آموزش مجازی بهره‌مند شوند که امید است با کمک خیران بتوانیم خدمات بهتر و مؤثرتری را به این مددجویان ارائه بدهیم.

محمدی با اشاره به اینکه در همین مدت ۳۱۰ لپ تاپ نیز تهیه و میان دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته است، گفت: ارزش ریالی تجهیزات یاد شده بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال است که به خانواده‌های مددجو تحویل شده و تلاش می‌شود که حتی‌الامکان هیچ استعدادی به‌ علت نبود امکانات از تحصیل باز نماند.

در ادامه این آیین، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی و با تقدیر از تمامی دستگاه‌هایی که در ایام کرونایی و شرایط دشوار آموزش در مدارس یاری‌گر آموزش و پرورش بودند، اظهار کرد: اگر این حمایت‌ها و همت معلمان نبود قطعاً در ادامه مسیر آموزش دچار چالش شده و امروز سربلند نبودیم.

وی با اشاره به تلاش ارزشمند خیران و نهادها در جهت تامین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، تصریح کرد: اگرچه امروز نگاه همه مسئولان آموزش و پرورش این است که در هر شرایطی مدارس تعطیل نشوند و آموزش‌ها حتی‌الامکان حضوری پیگیری شوند اما بستر ایجاد شده در فضای مجازی و طراحی بستر شاد در راستای ایجاد عدالت آموزشی و استفاده از فرآیندها و رویکردهای جدید می‌تواند مکمل کلاس درس باشد.

قائدامینی گفت: امید است بتوانیم شرایطی را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم که در مسیر مکتب حاج‌قاسم درس‌آموزی کنند و مرام و مسلک این شهید عزیز را الگوی خود قرار دهند همچنان که دانش‌آموز علی لندی نیز تربیت یافته همین مکتب ایثار و شهادت بود و قطعاً اين سير ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha