با پشت میز نشینی نمی‌توان مشکلات را حل کرد
کد خبر: 4021428
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

با پشت میز نشینی نمی‌توان مشکلات را حل کرد

استاندار چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: هدف سفرهای استانی رئیس‌جمهور بررسی میدانی مشکلات است زیرا با پشت میزنشینی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری ۲۵ آذرماه به‌همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سفر به شهرستان اردل، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی گلزار مطهر شهدای اردل، به‌ صورت میدانی از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی ده‌کهنه روگر، تونل گورمیزه و بیمارستان امام رضا(ع) اردل بازدید به‌عمل آورد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری در دیدار با خانواده شهدا در شهرستان اردل با بیان اینکه محورهای ارتباطی یکی از شاخص‌های توسعه در هر منطقه‌ای محسوب می‌شود، اظهار کرد: باید تلاش کنیم کریدور ارتباطی استان باز شود تا بتوانیم توسعه استان را دنبال کنیم.

حیدری با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در استان مانند بیکاری، آب، پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و غیره بیان کرد: تمامی مشکلات با همت و کار جهادی حل می‌شود، باید در حد وسع برای رفع مشکلات و توسعه استان تلاش کنیم.

وی افزود: نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی باید با حساسیت بالا انجام شود، در برنامه ۱۴۰۰ باید حداقل ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد اما متأسفانه در اجرای برنامه عقب هستیم، برنامه ۱۴۰۱ باید از هم‌اکنون مورد توجه قرار بگیرد و جایگاه استان باید با اجرای این برنامه تغییر کند.

حیدری با بیان اینکه از راه دور نمی‌توان در جریان مشکلات قرار گرفت و برای رفع آن‌ها اقدام کرد، تصریح کرد: هدف سفرهای استانی رئیس‌جمهور نیز بررسی میدانی مشکلات است، با پشت میزنشینی نمی‌توان مشکلات را حل کرد، برای سفر ریاست جمهوری پروژه‌های دارای اولویت که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بالای ۳۰ درصد است در برنامه قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از بنیادها و نهادهای عمومی مانند بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و ... دعوت می‌شود برای کاهش محرومیت در این استان وارد عمل شوند و با انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری و ترک تشریفات در شهرستان‌ها به مردم خدمت ارائه دهند.

وی با تأکید بر نقش بخش خصوصی در توسعه کشورهای خارجی، تصریح کرد: منابع دولتی بسیار محدود است، بنابراین برای رشد و توسعه نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم، اما نباید اجازه دهیم بوروکراسی اداری سرمایه‌گذار را از ادامه راه منصرف کند.

حیدری در ادامه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی علیه ایران، توضیح داد: اگر بتوانیم در زمینه تولیدات کالاهای مصرفی در کشور و خودکفا شویم، تیغ دشمنان برای اعمال تحریم کند می‌شود و نمی‌توانند از طریق تحریم به کشور آسیب وارد کنند، باید با این مسئله دشمن را به زانو در بیاوریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: کمبود اعتبارات، تحریم‌ها و ... مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، اما مجموعه‌های دولتی باید امورات را تسهیل و همچنین از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

وی در پایان یادآور شد: برای حل مشکلات شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌توان از ظرفیت نخبگان، چهره‌های علمی و دانشگاهی بهره‌مند شد، بنده وام‌دار هیچ حزب و جناحی نیستم و از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه استان بهره می‌برم.

انتهای پیام
captcha