تلاش برای تامین اعتبار چند پروژه دارای اولویت چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4013866
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

تلاش برای تامین اعتبار چند پروژه دارای اولویت چهارمحال‌وبختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نزدیک بودن سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، گفت: چند پروژه دارای اولویت اجرا در استان در این سفر مطرح خواهد شد تا اعتبار لازم از طریق ریاست جمهوری به این پروژه‌ها اختصاص پیدا کند.

علی شهریارپور رئیس برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان امروز ۲۵ آبان‌ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، اظهار کرد: خوشبختانه مشکل تملک اراضی ایستگاه راه‌آهن در منطقه رحمتیه شهرکرد حل شده و عملیات اجرایی ایستگاه در حال انجام است.

شهریارپور با بیان اینکه اجرای پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی برای این استان دارای اهمیت بالایی است، عنوان کرد: ۴۶ پروژه جهش تولید برای استان تعریف شده است که برای اجرای این پروژه‌ها ۲۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بود، مقرر شد برای اجرای این پروژه‌ها ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۲۱ میلیارد تومان اعتبار استانی، ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت‌های دولتی، ۵۰۰ میلیون تومان موسسات و نهادهای عمومی، ۱۱۳۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و ۹۱۷ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری‌های عمومی تخصیص داده شود.

وی افزود: تاکنون اعتبارات به ۲۸ پروژه زیرساختی تخصیص داده شده است، باید مشکلات اجرای این پروژه‌ها در کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه ستاد اقتصادمقاومتی بررسی شود.

شهریارپور با اشاره به نزدیک بودن سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، گفت: چند پروژه دارای اولویت اجرا در استان در این سفر مطرح خواهد شد تا اعتبار لازم از طریق ریاست جمهوری به این پروژه‌ها اختصاص پیدا کند، اجرای این پروژه‌ها برای استان اهمیت بالایی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ادامه یادآور شد: در سال‌جاری، ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری شامل طرح‌های آبزی‌پروری، تامین آب اراضی کشاورزی، کشت زعفران، کشت گل‌محمدی، توسعه باغات، احداث پایگاه اطفای حریق، راه‌اندازی هشت واحد صنعتی راکد، احیای پنج معدن متروکه، تکمیل کمپینگ دوپلان، بهسازی نقاط حادثه‌خیز، تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی معابر روستایی، تکمیل کلینیک بیماران خاص و ... در استان مصوب شد و این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند.

مشکلات طرح‌های جهش تولید باید در کارگروه‌های تخصصی بیان شود

در ادامه جلسه الله‌کرم نصیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های جهش تولید برای استان اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: مشکلات طرح‌های جهش تولید باید در کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شود تا بتوان برای حل آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم برای طرحی از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست اعتبار کنیم، باید طرح‌ها دارای توجیه بوده و اهمیت آن‌ها کاملا محرز شود.

نصیری با بیان اینکه تخصیص اعتبار مجدد به یک پروژه مستلزم طی کردن یک سری مراحل است، گفت: اگر پروژه‌ای مشمول افزایش قیمت شده باشد، باید این افزایش مجدد و به‌صورت دقیق برآورد شود تا بتوان مجدد درخواست برای افزایش اعتبار پروژه را پیگیری کرد.

انتهای پیام
captcha