آیین اختتامیه نخستین جشنواره مکتب حاج قاسم در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4006721
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

آیین اختتامیه نخستین جشنواره مکتب حاج قاسم در کرمان برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم با عنوان «لبخند ماه» ویژه زندان‌های سراسرکشور امروز ۲۸ مهرماه در کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین اختتامیه اولین دوره جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم با عنوان «لبخندماه» ویژه زندان‌های سراسر کشور با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون استاندار کرمان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، مدیرکل فرهنگی و تربیتی زندان‌های کشور و جمعی از مسئولان امروز ۲۸ مهرماه در گلزاری شهدای کرمان برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌های استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه حاج قاسم در زمان حیات خود به جامعه عزت، اقتدار و امنیت بخشید و یاد او همیشه در دل مردم جهان باقی خواهد ماند، ادامه داد: مکتب او همیشگی بوده و هست و در این راستا بر اساس تأکید رئیس سازمان زندان‌های کشور یکی از عمیق‌ترین برنامه‌های فرهنگی، پیاده‌سازی مکتب حاج قاسم در زندان‌های سراسر کشور بود.

وی با بیان اینکه آثار خوبی از زندان‌های کل کشور به دبیرخانه جشنواره در کرمان ارسال شد، ادامه داد: آثار هنری در سه بخش هنرهای نمایشی، ادبی و تجسمی مشتمل بر نقاشی، خطاطی، صنایع دستی، موسیقی، دلنوشته و غیره در نمایشگاهی از 8 تا 18 دی ماه سال گذشته به نمایش عموم مردم گذاشته شد.

حسینی با اشاره به اینکه زندانیان، کارکنان‌ زندان و سربازان وظیفه با خلق این آثار به سردار سلیمانی عرض ارادت کردند، بیان کرد: ما امروز در کل زندان‌های کشور شاهدیم که نام، فکر، مرام و مکتب قاسم در بین زندانیان تأثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه همه شیفته حاج قاسم هستند، گفت: ما در بازدیدهای خود شاهدیم که زندانیان با شور و اشتیاق تصویر حاج قاسم را در اتاق خود نقش‌کرده‌اند و نام حاج قاسم بر زبانشان جاری است. حاج قاسم یک الگوی ارزشی برای مددجویان است و این رفتار نشان می‌دهد که حاج قاسم توانست دل مددجویان را نیز تسخیر کند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان تصریح کرد: تأثیر مکتب حاج قاسم در زندان‌ها قابل مشاهده است و موجب بازسازی شخصیت و اصلاح رفتار زندانیان شده است و این افتخاری برای سازمان زندان‌ها است که توانست مکتب حاج قاسم را در تمام زندان‌های کشور ساری و جاری کنیم.

وی ادامه داد: تعداد 2 هزار و 831 اثر هنری به جشنواره آثار هنری از زندان‌های سراسر کشور ارسال و در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که همه آثار قابل تقدیر بودند اما با نظر کارشناسی هیئت داوران تعدادی از آن‌ها انتخاب و از صاحبان این آثار تجلیل به عمل می‌آید.

در پایان مراسم از پوستر دومین جشنواره هنری مکتب حاج قاسم رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام
captcha