مکتب حاج قاسم؛ منظومه‌ای فکری برای حرکت جامعه به قرب‌الهی
کد خبر: 4006719
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
رئیس کل دادگستری کرمان بیان کرد:

مکتب حاج قاسم؛ منظومه‌ای فکری برای حرکت جامعه به قرب‌الهی

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: مکتب حاج قاسم منظومه فکری و سیره عملی و آموزه‌های متعالی برای سوق دادن جامعه انسانی به سمت کمال و قرب‌الهی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان امروز ۲۸ مهرماه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم با عنوان «لبخندماه» با تبریک اعیاد ربیع‌الاول و درود بر شهدای گرانقدر، به بیان نکاتی در خصوص شأن و شخصیت سردار دلها پرداخت و بیان کرد: شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای جهان اسلام و تمام آزادی‌خواهان عالم داغ سنگینی بود. اما شخصیت او و دلدادگی که جهان اسلام به این سردار داشت؛ باعث شد عشق این امت اسلامی شعله ور شود و حاج قاسم حیات جاودانه پیدا کرد.

موحد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ «حاج قاسم یک راه و مکتب» است، گفت: این رهنمود رهبر باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد. مکتب حاج قاسم منظومه فکری و سیره عملی و آموزه‌های متعالی برای سوق دادن جامعه انسانی به سمت کمال و قرب الهی است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب اسلام و عاشورا است و صاحب آن تربیت یافته مکتب امام و رهبر است، بیان کرد: مکتب حاج قاسم جامع است و اگر دنبال الگو و شاخص مدیریت بگردیم، فرد اعلی در مکتب حاج قاسم دیده می‌شود. اگر دنبال الگویی برای وحدت جهان اسلام باشیم، این الگو در شخصیت شهید سلیمانی متبلور است که ایشان برای شرافت، عزت و عظمت جهان اسلام مبارزه کرد و حاج قاسم امت‌گرا و دلسوز جهان اسلام بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ویژگی مکتب حاج قاسم ولایتمداری است و او خود را سرباز ولایت می‌دانست، تصریح کرد: مردم‌داری از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است و همین خصیصه مهر و محبتش را در قلب‌ها ماندگار کرد.

وی تأکید کرد: نیاز جهان اسلام برای حل مشکلات شخصیت ارزشمند سردار دلهاست و معنویت، اخلاص، صداقت، خدامحوری، استقامت، پایداری و وفاداری به آرمان‌های خود، اهداف انقلاب، نظام و راه امام از ویژگی‌های بارز مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

موحد ادامه داد: مکتب حاج قاسم مکتب اصلاح و تربیت است و از همه کسانی که در سازمان زندان‌ها برای مددجویان فرصتی فراهم کردند که در قالب آثار هنری ارادت خود را به قاسم نشان دهند تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha