۳۸۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری خودکفا شدند
کد خبر: 4002116
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

۳۸۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری خودکفا شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۳۸۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان با اجرای طرح‌های اشتغال خودکفا شدند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ایجاد زمینه اشتغال مددجویان و خودکفایی آن‌ها از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد است، بیان کرد: مددجویان می‌توانند از خدمات پرداخت تسهیلات، کمک بلاعوض و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی بهره‌مند شوند.

وی افزود: طرح‌های اشتغال مددجویان ابتدا توسط کارشناسان اشتغال بررسی و پس از تأیید و دریافت مشاوره‌های تخصصی متناسب با توان فنی و تخصصی مجریان طرح جهت دریافت تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌‌های طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: ارائه مشاوره در راستای افزایش راندمان تولید محصولات باکیفیت و در نهایت کمک به بازاریابی و فروش محصولات در فضای مجازی و یا معرفی محصولات تولید شده در فروشگاه‌ها از جمله دیجی‌کالا جهت فروش بهتر انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به شهرت و محبوبیت فرش دستباف استان در سطح جهانی خاطرنشان کرد: مددجویانی که تقاضای فعالیت در بازار فرش را دارند در راستای حفظ کیفیت مشاوره‌های لازم را دریافت می‌کنند و در زمان فروش نیز مورد حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در ادامه مددجویان پس از افزایش تولید محصول باکیفیت با شیوه‌های بسته‌بندی جهت ورود به بازار رقابتی دوره‌های آموزشی را پشت سر می‌گذارند و یا مشاوره‌های لازم را دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به بازدید کارشناسان کمیته امداد استان از طرح‌های اشتغال مددجویانی که خودکفا شده‌اند اضافه کرد: بازدید و بررسی روند اجرای طرح‌های اشتغال تا 5 سال پس از خودکفایی دارندگان این طرح‌ها ادامه دارد و با بررسی کارشناسان و در صورت نیاز، تسهیلات حمایتی نیز به این افراد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha