کارشکنی ائتلاف سعودی در واردات بیش از 120 نوع دارو به یمن
کد خبر: 4000088
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
صنعاء گزارش داد:

کارشکنی ائتلاف سعودی در واردات بیش از 120 نوع دارو به یمن

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی مانع ورود بیش از 120 نوع داروی مورد نیاز افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در یمن می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرامی المسیره، طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در نخستین نشست سالانه صنایع دارویی ملی در این کشور گفت که ائتلاف سعودی مانع ورود بیش از 120 نوع داروی مورد نیاز افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در یمن می‌شود.

وی افزود: در انتقال بیش از 360 دارو به یمن که نیاز به تبرید(سرمایش) و شرایط ویژه حمل و نقل دارد، به دلیل کارشکنی‌های ائتلاف سعودی مشکل وجود دارد و ائتلاف سعودی همچنین 50 شرکت دارویی در جهان را از همکاری در یمن منع کرده است.

وزیر بهداشت یمن گفت: یمن 17 کارخانه ساخت دارو دارد و 20 کارخانه دیگر هم در دست احداث است و از این طریق یمن برای دستیابی به خودکفایی و غلبه بر شرایط تحمیلی محاصره از سوی متجاوزان تلاش می‌کند.

المتوکل گفت: باید به تولید داخلی اطمینان داشته و مطمئن باشیم که از کیفیت بالا و اثربخشی زیادی برخوردار است.

وی افزود: صنعت داروسازی ملی یمن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و باید تلاش خود را افزایش دهیم، زیرا ما می‌خواهیم به مرحله تولید مواد اولیه در یمن برسیم.

وزیر بهداشت یمن تصریح کرد: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز آمریکایی ـ سعودی با توجیهات ضعیف از ورود انواع مهم و اساسی مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو به یمن جلوگیری و مدعی می‌شود که از این مواد در صنایع نظامی استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha