استقبال رئیس شورای سیاسی عالی یمن از تلاش‌های صادقانه برای صلح
کد خبر: 4000188
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

استقبال رئیس شورای سیاسی عالی یمن از تلاش‌های صادقانه برای صلح

رئیس شورای سیاسی عالی یمن گفت از تلاش‌های صادقانه برای صلح با همسایگان بر مبنای تأمین منافع طرفین استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد نیوز، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت پنجاه و نهمین سالگرد انقلاب 26 سپتامبر این کشور در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: چرا پس از گذشت حدود 60 سال از این انقلاب، کشوری انقلابی باید در فهرست فقیرترین و فاسدترین کشورهای دنیا باشد.  

مهدی المشاط افزود: رژیم سابق یمن این سالگرد را به مناسبتی فصلی برای انحراف افکار عمومی و ناسزاگویی تبدیل کرده بود.

وی ادامه داد: درس‌های مبارزه در تاریخ نشان می‌دهد که مسیر ساخت کشورها با تصمیم‌های شجاعانه آغاز می‌شود. علت پیشرفت برخی از کشورها در سال‌های اخیر اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و مقدس دانستن وطن و ملت خود بوده است.

المشاط تصریح کرد: از تمام فریب‌خوردگان می‌خواهم به وطن بازگردند و تأکید می‌کنم که آغوش ما برای همه باز است، هر تصمیمی که ناقض حقوق ما باشد را به شدت رد می‌کنیم و از هر تلاش مخلصانه برای تحقق صلح و رفع محاصره یمن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما بر آمادگی کامل و مستمر خود برای متوقف کردن همه انواع عملیات دفاعی خود به محض توقف همه انواع تجاوز تأکید می‌کنیم.

 المشاط تأکید کرد: ما از هرگونه تلاش صادقانه و ضامن دستیابی به صلح، رفع محاصره، پایان دادن به تجاوز و اشغال، رفع آثار جنگ و حفظ حاکمیت و استقلال کشورمان استقبال می‌کنیم.

رئیس شورای سیاسی عالی یمن ادامه داد: ما از تلاش‌هایی که منافع کشور ما را تضمین می‌کند؛ استقبال می‌کنیم و همچنین بر اساس تعهد خود برای اطمینان از رفع نگرانی‌های همسایگان، از تأمین منافع مشروع آنها استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha