375 دانشجو در مرکز علمی کاربردی مؤسسه مهد قرآن اصفهان پذیرش می‌شوند
کد خبر: 3996951
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

375 دانشجو در مرکز علمی کاربردی مؤسسه مهد قرآن اصفهان پذیرش می‌شوند

مدیر مرکز علمی کاربردی مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید، ظرفیت پذیرش 375 نفر در مجموع رشته‌های این مرکز وجود دارد.

375 دانشجو در مرکز علمی کاربردی مؤسسه مهد قرآن اصفهان پذیرش می‌شوند

ابراهیم یزدی، رئیس مرکز علمی کاربردی مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت مراکز متعدد آموزش عمومی، فرهنگی و قرآنی دارد و این مراکز از پیش‌دبستانی تا دبیرستان را شامل می‌شود. بنابراین، با توجه به اینکه مؤسسه در همه این مقاطع دارای مرکز آموزشی است و از طرف دیگر، در حوزه قرآنی مراکزی به سبک و سیاق دانشگاه‌های علمی کاربردی وجود نداشت تا افراد شاغل بتوانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند، تصمیم به تأسیس یک مرکز علمی کاربردی در مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت گرفته شد.

وی افزود: ویژگی منحصر به‌فرد مراکز علمی کاربردی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها، توأم بودن آموزش و مهارت در این مراکز است و دانشجویان در کنار همه آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند، کارورزی انجام می‌دهند و وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند، مهارت لازم را نیز دارا هستند و در هر رشته‌ای که تحصیل کرده باشند، به واقع متخصص و کارشناس آن حوزه محسوب می‌شوند.

رئیس مرکز علمی کاربردی مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان اضافه کرد: این مرکز در رشته‌های مدیریت فرهنگی، تربیت مربی قرآن کریم، تربیت مربی پیش‌دبستانی، تکنولوژی آموزش و مداحی و مرثیه‌سرایی در مقطع کاردانی و با بیش از 100 دانشجو، فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرد. در بهمن سال جاری نیز مقطع کارشناسی این رشته‌ها راه‌اندازی می‌شود. همچنین مجوز راه‌اندازی مرکز نوآوری قرآنی با محوریت تولید نرم‌افزارهای کاربردی و مهارتی در این حوزه را نیز دریافت کرده‌ایم که در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد و اولین نمونه در نوع خود در استان اصفهان محسوب می‌شود. ضمن اینکه برخی دوره‌ها مثل پاسخگویی به شبهات دینی به‌صورت پودمانی در حال تعریف و تدوین است و در آینده نیز این مرکز مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان دولت را دریافت خواهد کرد.

یزدی ادامه داد: با پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید، تعداد دانشجویان افزایش خواهد یافت و این آمادگی و ظرفیت وجود دارد که 375 نفر برای امسال پذیرش شوند. البته این رقم بستگی به تعداد افرادی دارد که در سایت سازمان سنجش ثبت نام می‌کنند و هر چند ثبت نام انجام شده، ولی اسامی پذیرفته‌شدگان هنوز به ما اعلام نشده است.

وی بیان کرد: رشته‌هایی که به دنبال راه‌اندازی آنها در این مرکز هستیم، تربیت حافظ و مبلغ قرآن، تبلیغات، مشاوره و مددکاری است و باید منتظر اعلام نتیجه در این خصوص باشیم. پذیرش دانشجو در این مرکز همچون سایر مراکز علمی کاربردی، بدون آزمون و با شرط معدل است و داوطلبان باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند.

انتهای پیام
captcha