طبخ غذای محرمی در هیئت‌های عزاداری ممنوع شد
کد خبر: 3990529
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

طبخ غذای محرمی در هیئت‌های عزاداری ممنوع شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به شرایط موجود، امسال در روزهای تاسوعا و عاشورا غذا در هیچ یک از هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی طبخ نمی‌شود.

طبخ غذای محرمی در هیئت‌های عزاداری ممنوع شدحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصل اساسی امسال در هیئت‌های عزاداری است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، امسال در روزهای تاسوعا و عاشورا غذا در هیچ یک از هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی طبخ نمی‌شود.

رضایی بیان کرد: بهتر است مردم امسال نذورات خود را به‌صورت بسته‌بندی یا جیره خشک توزیع کنند، چراکه این‌گونه سلامت کسی تهدید نمی‌شود.

وی افزود: نذورات مردم، طبخ و توزیع غذا پس از عاشورا، در ساعات متفاوت و به‌صورت ارائه کارتی خواهد بود که توسط هیئت‌ها به مردم و نیازمندان ارائه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امسال، تجمع هیئت‌ها ممنوع بوده و دسته‌روی هیئت‌ها به مدت حداکثر دو ساعت در فضای باز با یک سوم جمعیت و در فضای بسته بالای شش متر با یک چهارم جمعیت برگزار می‌شود.

رضایی یادآور شد: اکنون یک هزار و 340 هیئت در استان و ۳۸۰ هیئت در شهرستان بیرجند فعالیت دارند که همگی ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستند، چراکه سلامت را در کنار عزاداری فریضه می‌دانند.

انتهای پیام
captcha