هنرمندان عرب پیروزی فلسطینیان را جشن گرفتند
کد خبر: 3973170
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

هنرمندان عرب پیروزی فلسطینیان را جشن گرفتند

شماری از شعرا و هنرمندان عرب روز شنبه اول خردادماه با برگزاری وبیناری، پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، پویش بین‌المللی «بازگشت حق و تصمیم من است» دیروز شنبه(دوم خردادماه) وبیناری با عنوان «قدس و هنر» به مناسبت یادبود روز نکبت و بزرگداشت پیروزی فلسطینیان بر تجاوزگران صهیونیست برگزار کرد.
 
این وبینار با همکاری «خانه شعر و فرهنگ بازگشت» و جمعیت اردنی غیر دولتی «المرسم الجوال» و همچنین کمیته فرهنگی غیردولتی «النادی العربی» که مقر آن در استانبول است برگزار شد.
 
در این نشست مجازی که از طریق برنامه «زوم» برگزار شد، شماری از شاعران، نقاشان و خوانندگان از فلسطین و سایر کشورهای عربی مشارکت داشتند.
 
عزت عبدالله، سخنگوی جمعیت‌های برگزار کننده این نشست در سخنانی گفت: همه هنرمندان، شاعران و مؤسسات شرکت‌کننده در این نشست در کنار برادران فلسطینی خود که در مقابل تجاوزگران اسرائیلی مقاومت کرده‌اند، ایستاده و از آنان حمایت می‌کنند.
 
وی افزود: ما تلاش می‌کنیم مسئله فلسطین را با کلمات و ابیات، شعر و سرود نشر دهیم و اینگونه مراسم را به منظور نشر آرمان فلسطین برگزار می‌کنیم.
 
در این مراسم شماری از شاعران و خوانندگان قصاید و سرودهایی درباره شهر قدس با تأکید بر هویت اسلامی آن و ستایش پایداری فلسطینیان در برابر تجاوزگری‌های اسرائیل قرائت و اجرا کردند.
 
پویش بین‌المللی «بازگشت حق و تصمیم من است» از سوی مرکز فلسطینی «بازگشت» در لندن راه‌اندازی شده است تا پاسخی ملی به توطئه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا درباره از بین بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اشغالی‌شان و تبدیل شهر قدس به پایتخت اسرائیل باشد.
 
اصطلاح «نکبت» در خصوص عملیات آواره سازی فلسطینیان از سرزمین خود به دست صهیونیست‌های مسلح در سال 1948 میلادی به کار می‌رود.
 
در آن سال 800 هزار فلسطینی از ترس راه افتادن کشتارهای دسته جمعی از سوی صهیونیست‌ها، مجبور به ترک خانه و دیار خود شدند.
انتهای پیام
captcha