برگزاری تظاهرات در لندن در حمایت از مردم فلسطین
کد خبر: 3977046
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

برگزاری تظاهرات در لندن در حمایت از مردم فلسطین

امروز شنبه صد‌ها نفر از مردم انگلیس با برگزاری تظاهراتی، خواهان توقف حمایت دولت انگلیس و دیگر کشور‌های گروه هفت از اسرائیل و به رسمیت شناختن دولت فلسطین شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، امروز شنبه، صدها نفر از مردم انگلیس با تجمع در برابر ساختمان شماره 10 خیابان داونینگ که مقر رسمی دولت انگلیس است، در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و خواهان پایان همدستی انگلیس و کشورهای گروه هفت با جنایت‌های جنگی اسرائیل شدند. این تجمع هم‌زمان با برگزاری اجلاس سران گروه هفت برگزار شده که از روز جمعه در انگلیس آغاز شده است.

پس از این تجمع، حاضران اقدام به برگزاری تظاهراتی با عنوان «روز تلاش برای مقاومت در برابر گروه هفت به منظور رسیدن به عدالت بین‌المللی» کردند.

برگزارکنندگان تصریح کرده‌اند که کشورهای گروه هفت بزرگترین تأمین‌کننده سلاح و فناوری پیشرفته نظامی برای رژیم سرکوب گر اسرائیل هستند.

حاضران در این راهپیمایی‌ها اقدام به پخش تصاویری از وضعیت مردم فلسطین کرده و با همراه داشتن پرچم فلسطین شعارهایی در حمایت از فلسطین سردادند. علاوه بر این آنها از دولت انگلیس خواستند تحریم‌هایی بر اسرائیل وضع کرده و دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

روز جمعه اجلاس سران هفت در انگلیس آغاز به کار کرد. این اجلاس سه روز به طول خواهد انجامید و به بررسی مسائل مرتبط به بهبود اقتصادی پس از شیوع کرونا، تأمین و توزیع واکسن کرونا در کشورهای مختلف جهان و همچنین رویارویی با تغییرات آب و هوایی اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha