کسب رتبه سوم کشوری پرداخت زکات از سوی نیکوکاران یزدی
کد خبر: 3941683
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

کسب رتبه سوم کشوری پرداخت زکات از سوی نیکوکاران یزدی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی در سال جاری رتبه سوم کشوری در پرداخت زکات را به خود اختصاص دادند.

کسب رتبه سوم کشوری پرداخت زکات از سوی نیکوکاران یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، غلامرضا مشعل‌چی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه زکات از احکام ثابت و اولیه شریعت مقدس اسلام و از استحکام و استمرار برخوردار است، اظهار کرد: نیکوکاران یزدی در سال جاری رتبه سوم کشوری در پرداخت زکات را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات سمت و سوی کلی زکات و روح حاکم بر آن فقرزدایی و حفظ، گسترش و تحکیم مبانی اصل موازنه اجتماعی است، افزود:در سال جاری حدود ۱۰۰۰ نفر از مؤدیان و پرداخت‌کنندگان زکات در سطح استان یزد نسبت به پرداخت زکات واجب و مستحب اقدام کردند و بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه امسال از ۵۰ نفر از مؤدیان برتر زکات در استان تجلیل شد، بیان کرد: ۹۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده طی این مدت در قالب زکات مستحبی و ۱۰ درصد زکات واجب و کفارات بوده است.

وی بابیان اینکه ۶۴۴ عامل و مبلغ زکات با این نهاد همکاری دارند، تصریح کرد: ۸۳ درصد زکات در امور محرومان برای معیشت، ساخت، مرمت و بازسازی مسکن، تأمین جهیزیه نوعروسان، درمان و امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و ۱۷ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه (مرمت و بازسازی مسجد و حسینیه) هزینه شده است.

مشعل‌چی یادآور شد: زکات اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

انتهای پیام
captcha