پرداخت سهم بیمه فعالان قرآنی زنجان برای جبران ضررهای ناشی از کرونا
کد خبر: 3925844
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

پرداخت سهم بیمه فعالان قرآنی زنجان برای جبران ضررهای ناشی از کرونا

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از پرداخت سهم بیمه فعالان قرآنی برای جبران ضررهای ناشی از کرونا خبر داد و اظهار کرد: اعتباراتی هم برای فعالیت در فضای مجازی جذب شده است.

کمک‌های مُسَکنی ارشاد به موسسات قرآنی زنجانابراهیم قاسمی، رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد راهکارهای اجرا شده برای جبران ضررهای مؤسسات قرآنی ناشی از کرونا اظهار کرد: سعی کردیم با ارائه تسهیلات و کمک‌های بیمه‌ای مؤسسات را تا حد امکان سرپا نگه داریم و این ضرر در کشور فقط مربوط به این حوزه نیست و بخش‌های مختلف کشور را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در 3 ماهه نخست سال مبلغ بیمه سهم بیمه‌شدگان را نیز پرداخت کرد، ادامه داد: تعدادی از موسسات که با کاهش قرآن‌آموزان مواجه شدند و درآمدهای گذشته را ندارند، نیروهای خود را به یک سوم رساندند و سعی کردیم به موسسات قرآنی فعال کمک‌های بلاعوض ارائه دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه این اداره برنامه آموزش، پژوهش و ترویج قرآن را در دستور کار دارد، ابراز کرد: طرح‌هایی برای فعالیت‌های قرانی در شرایط شیوع کرونا را از مؤسسات اخذ کردیم و پس از بررسی و تصویب، توانستیم اعتباری را برای فعالیت در فضای مجازی جذب کنیم. اقدامات خوبی در بحث بیمه انجام شده و قرار است کسانی که کارت اعتباری هنر دریافت کردند نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی به پایش بیمه‌شدگان اشاره و تصریح کرد: این کار برای این انجام می‌شود تا افراد غیرفعال از چرخه خارج شوند و فعالان قرآنی حقیقی بتوانند زیر پوشش بیمه قرار گیرند. در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های اعتباری ورود بیمه شده جدید به لیست با مشکل مواجه شده و البته نباید فراموش کنیم که یکی از اهرم‌های تسهیل‌کننده فعالیت‌های قرآنی، پوشش بیمه‌ای است که باید وزارت ارشاد در این زمینه کمک‌های بیشتری در نظر بگیرد.

وی همچنین به درخواست ثبت مؤسسات جدید قرآنی اشاره کرد و افزود: صدور 4 مجوز در دست اقدام است که با تکمیل پرونده به تعداد فعالان این عرصه اضافه می‌شود.

انتهای پیام
captcha