پوشش بیمه فعالان قرآنی نیاز به مصوبه دولت دارد
کد خبر: 3910762
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

پوشش بیمه فعالان قرآنی نیاز به مصوبه دولت دارد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: چنانچه فعالان قرآنی در موسسه‌ای فعالیت می‌کنند و قصد استفاده از حمایت‌های دولتی برای بیمه دارند، تحقق این موضوع نیاز به مصوبه هیئت دولت دارد و سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد باید پیگیر این موضوع باشند.

پوشش بیمه فعالان قرآنی نیاز به مصوبه دولت داردبه گزارش ایکنا از زنجان، مسعود علیاری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان، 25 تیرماه در نشست خبری در مورد بیمه فعالان قرآنی اظهار کرد: آن دسته از فعالانی که تحت پوشش موسسه‌ای نیستند، به شکل خویش‌فرما می‌توانند خود را زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهند و مشکلی برای بیمه افراد نیست.

وی ابراز کرد: چنانچه فعالان قرآنی در موسسه‌ای فعالیت می‌کنند و قصد استفاده از حمایت‌های دولتی برای بیمه دارند، تحقق این موضوع نیاز به مصوبه هیئت دولت دارد و سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد باید پیگیر این موضوع باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه 197 نفر از مداحان و ذاکران تحت پوشش بیمه زیر نظر بنیاد دعبل خزایی هستند، ادامه داد: این افراد 7 درصد از بیمه را خود و 20 درصد را دولت پرداخت می‌کند و افزایش شمار بیمه‌شدگان منوط به تأیید این موسسه و بنیاد است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه 54 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی است، بیان کرد: اقدامات گسترده‌ای برای فرهگنسازی استفاده از بیمه برای اقشار مختلف انجام شده و تا کنون توانستیم 100 هزار نفر را مشمول بیمه زنان خانه‌دار کنیم.

وی در مورد ارائه حمایت‌های بیمه‌ای در مواجهه با ویروس کرونا ابراز کرد: 14 گروه از رشته‌های شغلی طبق مصوبه هیئت دولت مشمول حمایت شدند که 400 شغل را شامل می‌شود. حق بیمه سهم کارفرمایی بیمه‌شدگان در اسفند، فروردین و اردیبهشت استمهال شده و از تیرماه می‌توانند با مراجعه به شعب در قالب اقساط تا پایان سال آن را پرداخت کنند.

علیاری با اشاره به اینکه 30 هزار بیمه شده اجباری تا حدودی توانستند از حمایت‌های بیمه‌ای استفاده کنند، تصریح کرد: مشاغل آزاد، بیمه‌های اختیاری، بیمه رانندگان دورن‌شهری و برون‌شهری و قالی‌بافان نیز 60 هزار بیمه‌شده را تشکیل دادند که این افراد نیز توانستند از طرح استمهال استفاده و حق بیمه خود را در مهلت مقرر پرداخت کنند.

این مسئول اظهار کرد: در سطح کشور مقرر شده 5 هزار میلیارد تومان برای برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یابد که در استان بیش از 7 هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند و 6 هزار و 700 نفر مشمول دریافت کمک‌های بیمه بیکاری شدند.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی در سطح کشور 36 هزار میلیارد تومان از ارگان‌های مختلف طلبکار است، یادآور شد: استان زنجان نیز 300 میلیارد تومان از بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی و کارفرمایان طلب دارد و میزان بدهی در موعد مقرر به کارفرما اعلام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان به ساماندهی کارگران ساختمانی و رفع همپوشانی بیمه‌ای اشاره کرد و افزود: این کار باعث شد 22 هزار کارگر ساختمانی به حق قانونی خود برسند. متاسفانه به دلیل محدودیت اعتبارات در حال حاضر در بخش قالیبافان، بیمه شده جدید پذیرفته نمی‌شود، مگر اینکه ثابت شود یکی از بیمه‌شدگان مستحق نیست تا بتوان شخص دیگری را جایگزین کرد.

انتهای پیام
captcha