خدمات رسانی به ۴۲۰۰ خانوار ریگانی در مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی
کد خبر: 3911553
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

خدمات رسانی به ۴۲۰۰ خانوار ریگانی در مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی

فرمانده سپاه ریگان از خدمات‌رسانی به ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار ریگانی در مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از سپاه ثارالله، مصطفی دهقانیان، فرمانده سپاه ریگان امروز دوشنبه، 30 تیرماه گفت: با توجه به فرمایشات ولی امر مسلمین در رابطه با کمک مؤمنانه و مواسات به مردم در مباحث اقتصادی و ویروس کرونا با همکاری مجموعه‌ها و نهادهای انقلابی، سپاه و خیران و با راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان انجام شد.

وی افزود: در مرحله اول رزمایش همدلی و مواسات سپاه شهرستان 4 هزار و 200 خانوار از افرادی که در دچار مشکل شده بودند و تحت حمایت هیچ نهادی نبودند شناسایی شدند و مورد حمایت قرار گرفتند.

فرمانده سپاه ریگان بیان کرد: در مرحله اول هفت هزار و 100 بسته غذایی در سطح شهرستان توزیع شد که در این راستا نیز بیش از یک هزار و 300 کیسه آرد نیز به افراد نیازمند تحویل داده شد.

دهقانیان ادامه داد: توزیع 300 تخته فرش و روفرشی، توزیع 500 تخته پتو، تعداد 500 دست البسه، توزیع 10هزار پرس غذای گرم، ذبح 10رأس گوسفند و توزیع گوشت آن بین نیازمندان از جمله کمک‌های مرحله اول در شهرستان ریگان بود.

وی تصریح کرد: مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه در سه مرحله با مشارکت نهادهای انقلابی سپاه و بسیج مجموعه‌های خدمات‌رسان، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بهزیستی، ظرفیت خیران و آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ریگان بیان کرد: مرحله اول رزمایش از عید قربان تا غدیر آغاز خواهد شد که این اقدام حرکتی‌ است که از مساجد با هماهنگی ائمه جماعات مساجد و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان آغاز می‌شود.

دهقانیان افزود: با توجه به محدودبودن مراسم ماه محرم‌الحرام، مرحله دوم رزمایش در ایام ماه محرم انجام که با توجه به نذوراتی که مردم شهرستان در این زمینه دارند، جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد. مرحله سوم رزمایش در دهه آخر صفر از اربعین امام حسین(ع) آغاز و تا رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

فرمانده سپاه ریگان بیان کرد: با توجه به شرایط ویروس کرونا و مراسم اربعین 50 درصد هزینه‌هایی که برای مراسم اربعین افراد در نظر گرفته‌اند را در رزمایش همدلی و مواسات برنامه‌ریزی کنند تا به افراد نیازمند کمک شود.

دهقانیان با اشاره به اینکه در این رزمایش که همزمان شده است با بازگشایی مدارس توزیع کفش، لوازم‌التحریر و البسه با ظرفیت خیران جمع‌آوری می‌شود و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

وی با قدردانی از مردم و خیران شهرستان که در مرحله اول رزمایش اهتمام جدی داشتند و قدم‌های مؤثری برداشتند، از مردم همیشه در صحنه شهرستان خواست در این مرحله نیز به یاری نیازمندان بشتابند.

انتهای پیام
captcha