سقف وام‌های اشتغالز‌ایی نیازمندان دو برابر افزایش یابد
کد خبر: 3905246
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

سقف وام‌های اشتغالز‌ایی نیازمندان دو برابر افزایش یابد

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس خواستار افزایش دو برابری سقف وام‌های اشتغالزایی مددجویان شد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و گرانی‌ها، عملاً اجرا و پایداری طرح اشتغال با 50 میلیون تومان دشوار بوده و این مبلغ کافی نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 27 خردادماه در دیدار با روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه‌های مختلف پرداخت.

وی خواستار افزایش سقف وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال تبصره 16 ( آن دسته از وام‌هایی که جهت راه‌اندازی حرفه برای مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود) شد و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و گرانی‌ها، عملاً اجرا و پایداری طرح اشتغال با 50 میلیون تومان دشوار بوده و این مبلغ کافی نیست.

بذرافشان اضافه کرد: امیدواریم رایزنی‌های لازم برای افزایش سقف این وام‌ها توسط نمایندگان انجام شود و این مبلغ حداقل تا سقف 100 میلیون تومان افزایش یابد.

مدیرکل كمیته امداد فارس همچنین خواستار نگاه ویژه مجلس یازدهم به امر مسکن مددجویان شد و گفت: مشکل اکثر خانواده‌های نیازمند به خصوص ایتام، تأمین مسکن و سرپناهی امن است.

روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با توجه به گزارشات ارائه شده، عملکرد استان را در حوزه‌های مختلف خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال جهش تولید و در راستای توسعه اشتغال‌آفرینی به‌عنوان نماینده مردم پیگیر افزایش 2 برابری سقف اعتبار وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال هستم.

وی ادامه داد: تجربیات کمیته امداد و دستگاه‌های اجرایی در حوزه مسکن می‌تواند بسیار راهگشا باشد، در همین راستا این تجربیات به‌صورت مکتوب تهیه و در اختیار نمایندگان گذاشته شود تا با دستی پُر در برنامه‌های آتی مجلس از آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام
captcha