تصویرسازی و خوشنویسی اشعار سعدی در آرامگاه شیخ اجل و زاهدان
کد خبر: 4211982
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

تصویرسازی و خوشنویسی اشعار سعدی در آرامگاه شیخ اجل و زاهدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از برگزاری کارگاه و نمایشگاه تصویرسازی اشعار سعدی در مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدی و زاهدان خبر داد.

نمایشگاه تصویرسازی و خوشنویسی اشعار سعدی، سعدیهبه گزارش ایکنا از فارس، محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: کارگاه زنده تصویرسازی اشعار سعدی، گلستان‌خوانی و برپایی نمایشگاه «زبان تصویری سعدی» از جمله برنامه‌هایی است که امروز در آرامگاه شیخ اجل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه مذکور با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دانشگاه هنر شیراز و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها در راستای روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: در این برنامه 30 دانشجو از دانشگاه هنر شیراز تصویرسازی اشعار سعدی را انجام می‌دهند و در پایان هم به نفرات برگزیده نیز هدایایی اعطا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد بستانی عضو انجمن خوشنویسان استان سیستان‌وبلوچستان نیز در مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدی گشایش می‌یابد، افزود: 30 تابلو از آثار این استاد برجسته خوشنویسی در قالب نمایشگاهی تحت عنوان «تقریر عشق» با رویکرد غزلیات سعدی در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: همچنین این نمایشگاه از چهارم تا هفتم اردیبهشت‌ماه و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان و انجمن خوشنویسان شهر زاهدان در آرامگاه شیخ اجل برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha