اجرای طرح «حکمین قرآنی» با هدف کاهش طلاق در جیرفت
کد خبر: 3899227
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

اجرای طرح «حکمین قرآنی» با هدف کاهش طلاق در جیرفت

طرح «حکمین قرآنی» با هدف کاهش دعاوی خانواده و افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق و با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان، قبل از طرح دعوی در دادگاه‌های خانواده در حال اجراست.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین شکوهی‌نسب، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت امروز شنبه، 27 اردیبهشت‌ماه در نشست با حکمین و مصلحین قرانی در شهرستان جیرفت گفت: سیاست دستگاه قضا بر این است که مصلحین و حکمین آموزش دیده قرآنی به عنوان افراد خبره و معتمدین تأثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده در این زمینه نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آمار پرونده‌های طلاق و منازعات خانوادگی در این حوزه قضایی، افزود: افزایش آمار طلاق نگران‌کننده است.

شکوهی‌نسب با اشاره به عوامل متعدد‌ افزایش آمار طلاق بیان کرد: حوزه قضایی شهرستان جیرفت قصد دارد در راستای تحقق سیاست‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و تحکیم نهاد خانواده با تشکیل واحدی مستقل در کنار شوراهای حل اختلاف در امر داوری اختلافات خانوادگی عند الاقتضاء از مصلحین و حکمین قرآنی که دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را در این باره گذرانده‌اند استفاده کند.

رئیس دادگستری جیرفت تصریح کرد: برای کارآمدی و تأثیر بیشتر داوری احاله پرونده‌ها ترجیحاً براساس حوزه سکونت داوران تعیین خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این نشستف اعضاء درباره نقش داوری و تأثیر حکمیت در جلوگیری از فروپاشی نظام خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن و نظام اجتماع به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و پیشنهادات خود را درباره تسهیل ارتباط دادگستری با مصلحین و کیفیت بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha