مرحله دوم رزمایش مواسات در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 3897199
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

مرحله دوم رزمایش مواسات در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با حضور اعضای قرارگاه استانی این رزمایش در سپاه قمربی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، ۱۸ اردیبهشت‌‌ماه در دومین رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری، با بیان اینکه ارزش ریالی کمک‌های مؤمنانه در چهارمحال‌وبختیاری حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی آمادگی خود را برای اختصاص ۲۰ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان استان اعلام کرده است.
وی با تأکید بر اینکه رزمایش مواسات تا پایان کرونا ویروس در استان ادامه دارد، گفت: در تمام استان‌های کشور رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه به طور مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کمک‌های مؤمنانه باید به صورت عادلانه در بین همه نیازمندان توزیع شود، خاطرنشان کرد: مسئولان بر روش توزیع عادلانه این کمک‌ها در بین آسیب‌دیدگان از کرونا و سایر نیازمندان نظارت کنند.

در ادامه این مراسم، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) و دبیر استانی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با تقدیر از همت، تلاش، سخاوتمندی و بصیرت مردم ولایتمدار استان، اظهار کرد: از لحظه تشکیل قرارگاه استانی مواسات و کمک‌های مؤمنانه در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، از سالروز میلاد حضرت امام زمان(عج) در سراسر استان چهارمحال و بختیاری، تاکنون بالغ بر 40 هزار بسته معیشتی و بهداشتی از محل جمع‌آوری کمک‌های مردم خیر، در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در استان توزیع شده است.

وی افزود: امروز نیز کاروان‌ کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده توسط رده‌های بسیج، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب ۷۰ خودرو برای توزیع بین آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا به شهرستان‌های مورد نظر اعزام می‌شود.
سردار اکبری ادامه داد: دومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی، روز شنبه به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) از ساعت ۱۵ الی ۱۹ هم‌زمان با سراسر کشور در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) و سراسر استان اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) و دبیر استانی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، با اشاره به اینکه جلوه‌ها و نمادهای ویژه از مردم استان در دوران دفاع مقدس را همه مشاهده کرده‌اند، تصریح کرد: کمک‌های مردم در این رزمایش نیز نوعی دفاع است.

وی از کمک‌های خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در استان خبر داد و افزود: در مرحله اول این رزمایش، ۴۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی جمع‌آوری و در بین‌ آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شد و در مرحله دوم نیز ۳۵ هزار بسته معیشتی دیگر بین نیازمندان توزیع می‌گردد.

جمع‌آوری بیش از ۱۱ میلیارد تومان در مرحله دوم رزمایش 

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) گفت: تاکنون بیش از 11 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به همت مردم خیر استان جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه رزمایش با مرحله دوم تمام نمی‌شود و تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد کمک‌های مؤمنانه نیز ادامه خواهد داشت، گفت: نیازمندان در انتظار دست سخاوتمندانه مردم هستند و نواحی مقاومت بسیج، دفاتر محترم ائمه جمعه، پایگاه‌های مختلف هلال احمر، بهزیستی‌، کمیته امداد و مجموعه ستاد قرارگاه استانی و شهرستانی آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم برای ادامه این رزمایش هستند.

انتهای پیام
captcha