85 فعال قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند
کد خبر: 3870674
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

85 فعال قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: 85 فعال قرآنی استان از بیمه صندوق هنرمندان اداره ارشاد اسلامی بهره‌مند هستند.

85 فعال قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند

فلورا زرفشانی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تا سال 94، 85 فعال قرآنی استان تحت پوشش بیمه صندوق هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند، اظهار کرد: بیمه فعالان قرآنی خدمتی بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۸۵ به فعالان قرآنی ارائه می‌کرد و در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مالی مسکوت مانده و در این مدت فرد جدیدی به این فهرست اضافه نشده است.

وی مشکلات مالی را دلیل این موضوع دانست و ادامه داد: این پشتیبانی باید از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و سازمان‌های بیمه‌ای برای بیمه قرآنیان صورت بگیرد که متأسفانه به دلیل نبود اعتبارات، این امر در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

زرافشانی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تخصیص اعتبارات در زمینه بیمه قرآنیان وجود ندارد، گفت: بیمه‌ فعالان قرآنی بار مالی فراوانی برای دولت دارد که موظف است 60 درصد حق بیمه بیمه‌شدگان را پرداخت کند، لذا این امر در حال حاضر مسکوت مانده است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: فعالان قرآنی شامل مربیان، مدیران مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و فعالان و نخبگانی هستند که از سوی نهادهای ذیربط از جمله اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان به معاونت قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی شده بودند.

انتهای پیام
captcha