تمام ظرفیت‌ها را برای تولید محتواهای مناسب با معیارهای دینی در فضای مجازی به کارگیریم
کد خبر: 3838938
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

تمام ظرفیت‌ها را برای تولید محتواهای مناسب با معیارهای دینی در فضای مجازی به کارگیریم

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری ظرفیت‌ بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی گفت: برای تولید محتوای مناسب و متناسب با معیارهای دینی، اخلاقی و فرهنگی می‌توان از تمام این ظرفیت‌ها بهره برد.

به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 9 شهریور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: آنچه امروز تحت عنوان استفاده از فضای مجازی شاهد هستیم، استفاده از تمام ظرفیت این بستر نیست؛ اکنون نیازمند تولید محتوا هستیم و این مهم باید برنامه‌ریزی دنبال شود.
وی با اشاره به وجود نهادها و سازمان‌های توانمند در بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی، تأکید کرد: برای تولید محتوای مناسب و متناسب با معیارهای دینی، اخلاقی و فرهنگی می‌توان از تمام این ظرفیت‌ها بهره برد.
بابایی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی به واسطه تولی‌گری 2 مجموعه توانمند رسانه‌ای گفت: خبرگزاری قرآنی ایکنا، یک رسانه تخصصی قدرتمند محسوب می‌شود؛ ایکنا تنها رسانه قرآنی جهان اسلام است و می‌تواند در بحث تولید محتوا یاری‌دهنده باشد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با اشاره به توانمندی‌های خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در بستر فضای مجازی و برخورداری از تجربه و تخصص مناسب در این بخش، گفت: محتواهای تولید شده برای فضای مجازی اگر آگاهانه، هدفمند و در برگیرنده ارزش‌های جامعه اسلامی مد نظر باشد، قطعا نه تنها در داخل که در خارج از کشور هم اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه فضای مجازی یک تیغ دو دم محسوب می‌شود که تهدید و فرصت را توامان همراه دارد، گفت: نمی‌توان به واسطه تهدیدات فضای مجازی آن را نادیده گرفت بلکه با ارتقا و افزایش سواد رسانه در سطوح مختلف جامعه، باید هر تهدیدی را آگاهانه به فرصت بدل کرد و این امکان قابل دستیابی است.
بابایی با تاکید براینکه هر پیام منتشر شده در بستر فضای مجازی در اشکال مختلف، می‌تواند برداشت‌ها و تاثیرات متفاوتی را از سوی جامعه و مخاطبان به همراه داشته باشد، گفت: می‌توان با تولید محتوایی مبتنی بر دانش رسانه، هم پاسخگوی شبهات و دشمنی‌ها بود هم مخاطبان بیشتری را جذب و جلب کرد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه تولید محتوا یک کار کاملا تخصصی است که باید با درنظر گرفتن شاخص‌های مختلف و با بهره‌گیری از ابزارهای متفاوت تولید و عرضه شود، گفت: یکی از شاخص‌های مهم، جامعه هدف است؛ برای تولید محتوای اثرگذار باید شناخت دقیقی از جامعه هدف داشت.
وی رصد کامل فضای مجازی و تولیداتی که در مسیر دشمنی و مقابله با نظام اسلامی و در حال عرضه است، گفت: یکی دیگر از شاخص‌های موثر اطلاع از این تولیدات و ارزیابی دقیق آن‌هاست؛ این موضوع نیازمند یک تیم تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه است.
رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس با تاکید بر اینکه استفاده از علم و دانش و اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین شبکه‌های مجازی می‌تواند اثرات زیانبار آن را کاهش دهد، گفت: جامعه خبری، خبرنگاران و عکاسان خبری ظرفیتی برای تولید محتوا محسوب می‌شوند که باید برای استفاده از آن برنامه‌ریزی داشت.
بابایی گفت: امروز جامعه خبری نیازمند ساماندهی و حمایت است؛ خبرنگاران و عکاسانی که بعضا حتی از حداقل‌های حقوق اجتماعی و اقتصادی برخوردار نیستند، انگیزه مناسب برای تولید محتوا را هم ندارند.
وی تأکید کرد: می‌توان با بهره گیری از نهادها و سازمان‌های مختلف و با یک برنامه‌ریزی دقیق، از فضای مجازی به عنوان یک بستر مناسب اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بهره‌ای کافی در مسیر تحقق تمدن اسلامی برد.
انتهای پیام

captcha