پایان نهمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای غدیر در عراق / ایران چهار عنوان برتر کسب کرد
کد خبر: 3383242
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

پایان نهمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای غدیر در عراق / ایران چهار عنوان برتر کسب کرد

گروه بین‌الملل: نهمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای غدیر در نجف اشرف با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alghadeer.tv»، نهمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌‌ای «غدیر»، ۱۳ تا ۱۵ مهرماه در نجف اشرف برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران با کسب چهار عنوان برتر جوایز متعددی را به خود اختصاص داد.
در این جشنواره بین‌المللی که 151  شبکه تلویزیونی، رادیویی، خبرگزاری و رسانه‌ای وابسته به 18 کشور عربی، اسلامی و اروپایی  با 433 اثر حضور داشتند، هیئت داوران بهترین جایزه خبرنگار جنگی را به شبکه بین‌المللی الکوثر وابسته به معاونت برون مرزی صدا و سیمای کشورمان اهدا کرد.
این جایزه، ویژه پوشش رسانه‌ای ایران در جنگ علیه تروریست‌های داعشی تکفیری در عراق بوده است.
جایزه بهترین پایگاه خبری نیز به معاونت برون مرزی صدا و سیما بخش رادیو عربی تهران تعلق گرفت.
رادیو عربی تهران بیشترین شنونده‌ها را در عراق دارد و در بررسی تحولات سیاسی و امنیتی عراق همواره از کارشناسان محلی عراق در برنامه‌های خود استفاده می‌کند.
همچنین هیئت داوران با اهدای جوایزی، دو انیمیشن ایرانی «کشتی نوح» و «خاتم الانبیاء» را  به عنوان بهترین آثار شرکت‌کننده در این جشنواره معرفی کرد.
در جشنواره بین‌المللی الغدیر آثاری از کشورهای روسیه، آلمان، لبنان، سوریه، عراق و الجزایر نیز در بخش‌های مستندسازی، مبارزه با تروریسم و کلیپ‌های انقلابی شرکت کردند که با اهدای جایزه و لوح از آنها تقدیر شد.
جایزه ویژه هیئت داوران این دوره از جشنواره نیز به پوشش اخبار مهم جنگی شبکه «المسیره» یمن متعلق به انصارالله اختصاص یافت.
این جشنواره به مدت سه روز برگزار شد و درآن ناظرانی از کشورهای مختلف عربی اعم از مصر، سوریه، لبنان و ایران حضور داشتند.

captcha