بی‌توجهی به اصلاح نظام بانکی باعث روزمرگی فعالیت بانک‌ها می‌شود
کد خبر: 3323957
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بی‌توجهی به اصلاح نظام بانکی باعث روزمرگی فعالیت بانک‌ها می‌شود

گروه اقتصاد: نکو اظهار کرد: تا تغییرات و اصلاحاتی که در نامه ریاست محترم جمهور به معاون‌اول به آن اشاره شده است صورت نگیرد، بانک‌های ما به روزمرگی در فعالیت‌های کنونی خود مبتلا خواهند بود.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نامه اخیر رئیس‌جمهور به معاون اول و تأکید بر تدوین برنامه جامع اصلاح نظام بانکی اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه ما و انتظارات آن هر روز در حال تغییر است و نیازها متفاوت از گذشته است، به نظرم این دستور می‌تواند نقشه راهی برای بانک‌ها باشد تا بتوانند در اثرگذاری‌های مثبت در جامعه و اقتصاد کشور ورود پیدا کنند.

تدوین برنامه اصلاح نظام بانکی ضرورتی انکارناپذیر است

وی ادامه داد: این دستور بانک‌ها را موظف و مکلف می‌کند که در مسیر صحیح و در جهت اثرگذاری بیشتر در حوزه تولید، اشتغال و یا رونق اقتصادی و همچنین برطرف کردن نیازهای بخش‌های حقیقی اقتصاد گام بردارند.

نکو تأکید کرد: به همین دلیل بنده اعتقاد دارم چنین اقداماتی ضرورتی انکارناپذیر و نگاهی منصفانه و فنی به ساختار بانکی است تا بانک‌ها باید به عنوان ثقل داشتن نقدینگی و تغذیه واحدهای تولید، بنگاه‌های اقتصادی و سایر حوزه‌های اقتصادی در کشور مورد توجه قرار گیرند.

اصلاح نظام بانکی باید با فوریت اتفاق بیفتد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: تا این تغییرات و این اصلاحاتی که در نامه ریاست محترم جمهور به آن اشاره شده است صورت نگیرد، بانک‌های ما به روزمرگی درفعالیت‌های کنونی خود مبتلا خواهند بود و آن اثری که برعهده بانک‌هاست و فعالیت‌های واقعی بانکی خود را نخواهند داشت.

نماینده رباط‌کریم در خانه ملت در پایان گفت: به همین دلیل است که معتقدم اصلاح نظام بانکی کشور که رئیس‌جمهور بر آن تأکید کردند باید با فوریت اتفاق بیفتد اما ابتدا باید بررسی‌های علمی، ساماندهی بهتر و یک نظم بخشی به ساختار بانکی صورت گیرد.

captcha