هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در خصوص تعلیق بیمه فعالان قرآنی انجام نشده است
کد خبر: 3185578
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
با پیگیری‌های ایکنا مشخص شد؛

هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در خصوص تعلیق بیمه فعالان قرآنی انجام نشده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به ایکنا گفت: برای اطلاع‌رسانی در خصوص تعلیق بیمه فعالان قرآنی خراسان رضوی هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، طی تماس تلفنی حسین آمنا، فعال قرآنی مشهد در روز گذشته مبنی بر مختومه‌شدن پرونده جمعی از بیمه فعالان قرآنی و تماس برخی دیگر از فعالان با ایکنای خراسان رضوی در این زمینه، این رسانه برای روشن شدن علت مشکل، موضوع را از حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب در گفت‌و گو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص تعلیق بیمه فعالان قرآنی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 27 فروردین‌ماه 94 تعلیق بیمه هنرمندان و فعالان قرآنی را به مدت سه ماه اعلام کرد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه هدف از تعلیق بیمه هنرمندان و فعالان قرآنی ثبت مشخصات کامل افراد بوده است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تجدید آمار هنرمندان و فعالان قرآنی برای پرداختن حق بیمه این برنامه را طراحی کرده‌ است.

پیشگیری از کاغذبازی با روش‌های اشتباه
وی با بیان اینکه در حال حاضر پس از تأیید فعالان قرآنی، این افراد از طریق سایت صندوق اعتباری هنرمندان ثبت‌نام مجدد می‌شوند، به نحوه عملکرد اشتباه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اشاره کرد و افزود: نه تنها در خصوص بیمه بلکه در همه زمینه‌ها می‌خواهیم از روش‌های ابتدایی ثبت‌نام و ثبت آمار نظیر کاغذ بازی پیشگیری کنیم و به روش‌های نوین نرم‌افزاری روی آوریم اما هیچ‌کدام از روش‌ها را درست انجام نمی‌دهیم.

در خصوص تعلیق بیمه فعالان قرآنی، ما نیز در عمل انجام شده قرار گرفتیم
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه از زمان اجرای تعلیق بیمه هنرمندان و فعالان قرآنی تاکنون افراد زیادی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند، گفت: متأسفانه هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در خصوص تعلیق بیمه انجام نشده است که ما نیز در این راستا در عمل انجام شده قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص اطلاع‌رسانی به فعالان قرآنی خراسان رضوی هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده است، ابراز کرد: ما هیچ آماری از کسانی که بیمه فعال قرآنی هستند و اینکه چه کسانی به تعلیق بیمه‌ درآمده‌اند، نداریم به همین دلیل نمی‌توانیم از طریق تماس یا پیامک با این افراد ارتباط برقرار کنیم تا ثبت‌نام مجدد انجام شود.

تکلیف فعالان قرآنی چیست؟
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به این سؤال ایکنا که تکلیف فعالان قرآنی که اطلاعی از ثبت‌نام مجدد ندارند، چیست، ابراز کرد: در این راستا هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته اما طی چند روز آینده اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری ایکنا انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تعلیق بیمه هنرمندان و فعالان قرآنی به وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع شده است، عنوان کرد: این مسئله روز گذشته به این وزارت اطلاع داده شده و تا چند روز آینده نتایج این بررسی اعلام خواهد شد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۱۲:۳۴
0
0
لطفا پیگیری کنید که چرا زودتر نگفتند و اینکه چرا به ایکنا اطلاع رسانی نکردند؟
محسن
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۱۶:۰۹
0
0
با تاسف بدون اطلاع بچه های قرانی اقدام به بستن بیمه ما کردهاند که اگربزودی حل نشودتمام سوابق چندساله بچا ها هدر میره
captcha