آیا با ۳۰ سال سابقه، فعال قرآنی محسوب نمی‌شویم؟
کد خبر: 3183379
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
آمنا در اعتراض به لغو بیمه افراد قرآنی؛

آیا با ۳۰ سال سابقه، فعال قرآنی محسوب نمی‌شویم؟

گروه فعالیت‌های قرآنی: حسین آمنا، فعال قرآنی صبح امروز در حالی برای پرداخت حق بیمه خود به یکی از شعب بیمه مراجعه کرد که با مختومه اعلام‌شدن پرونده بیمه‌اش مواجه شد، وی در اعتراض به این اتفاق گفت: با ۳۰ سال سابقه کار، اگر قرار است ما فعال قرآنی نباشیم چه کسی فعال قرآنی خواهد بود؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از چند سال گذشته در حالی بحث بیمه فعالان قرآنی به منظور حمایت از فعالان این عرصه مطرح شد، که با تغییر مدیریت‌ها شاهد وقفه در خدمت رسانی به این افراد یا حتی قطع کلی بیمه تکمیلی فعالان قرآنی بوده‌ایم.

12 بهمن سال 93 پس از یک وقفه ایجاد شده در بیمه فعالان قرآنی تفاهم نامه‌ای بین معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر منعقد شد تا بار دیگر فعالان و پیشکسوتان قرآنی از خدمات حمایتی بیمه‌ای برخوردار شوند.

طبق آخرین اخبار خبرگزاری ایکنا از بیمه فعالان قرآنی، در تاریخ 19 فروردین‌ماه خبر ابلاغ آیین نامه جدید بیمه فعالان قرآنی بر روی سایت این رسانه قرار گرفت و همچنین در تاریخ 22 فروردین امسال خبری در ایکنا در خصوص برقراری مجدد بیمه فعالان قرآنی، بارگذاری شد.

در این خبر غلامرضا خلیل‌ارجمندی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عنوان کرده است: پس از ثبت‌نام در تارنمای صندوق اعتباری هنر، نسبت به معرفی مجدد فعالان قرآنی به شعب سازمان تأمین اجتماعی اقدام خواهد شد و هیچ‌گونه خللی در بیمه این افراد به وجود نخواهد آمد.

این در حالی است که حسین آمنا، فعال قرآنی مشهد صبح امروز،‌ اول اردیبهشت‌ماه در حالی برای پرداخت حق بیمه خود به یکی از شعب بیمه مراجعه کرده بود که با مختومه اعلام‌شدن پرونده بیمه‌اش مواجه شد.

مختومه‌شدن بیمه در عین بی‌خبری

وی در تماس تلفنی با ایکنا، با بیان اینکه بیمه فعالان قرآنی را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار بوده است، گفت: صبح امروز برای پرداخت حق بیمه و تمدید آن به یکی از شعب بیمه تأمین اجتماعی مشهد مراجعه کردم اما به من گفتند که بیمه شما مختومه اعلام شده است.

این استاد و فعال قرآنی ادامه داد: در این شعبه، نامه‌ای به تاریخ 26 اسفندماه 93 را نشان دادند که تعدادی از قاریان و فعالان قرآنی استان از طرح بیمه فعالان قرآنی حذف شده‌اند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های قرآنی خود، عنوان کرد: ۳۰ سال سابقه کار در عرصه قرآن دارم و 21 سال است که فعالیت‌های خاص قرآنی را انجام می‌دهم.

آمنا با اظهار گله‌مندی از قطع شدن بیمه خود، عنوان کرد: پس از طی روند اداری، تحت بیمه فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان فعال قرآنی درآمدم و سه سال است که حق بیمه را پرداخت می‌کنم.

با 30 سال سابقه، فعال قرآنی محسوب نمی‌شویم؟

وی با بیان اینکه آیا با 30 سال کار فعال قرآنی محسوب نمی‌شویم؟ اظهار کرد: اگر قرار است ما فعال قرآنی نباشیم چه کسی فعال قرآنی خواهد بود؟

به گفته این فعال و استاد قرآنی بیمه فعالان قرآنی اقدامی پسندیده بود اما مسئولان مربوطه به عهد خود وفا نکردند.

ایکنای خراسان رضوی آمادگی دریافت و انعکاس پاسخ مسئولان را در این رسانه دارد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بینواترازمانی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۹:۰۸
0
0
کلا اگه یکم نگاه کنند در میابند که موسیقی و ورزش در صدر.بودجه قران در ته ظرف که خالیه.................................من موندم.....عدد این پولهارو با تعداد صفرها میشه نوشت صحیح......................ظهور اقا................توروهرکی دوست داری ایکناکامنت منو بزار...............درد دلم تازه شده
احمد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۱۶:۰۵
0
0
متاسفم برای جامعه قرانی کشور
captcha