گسترش تعاونی‌ها نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
کد خبر: 2709770
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
معاون وزیر تعاون:

گسترش تعاونی‌ها نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد

گروه اجتماعی: کلانتری با اشاره به اینکه تعاونی‌ها می‌توانند بالقوه در بخشی از ویژگی‌های مثبت دولت مانند گسترش عدالت، رفع فقر، ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه اجتماعی نقش ایفا کنند، افزود: تعاونی‌ها اگر گسترش پیدا کنند با ساده‌ترین امکانات می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته، 24 دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار کرد: بازنگری در شیوه رفتاری با تعاونی و ایجاد زمینه‌های مناسب در تعاونی‌ها ضروری است.



وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها می‌توانند بالقوه در بخشی از ویژگی‌های مثبت دولت مانند گسترش عدالت، رفع فقر، ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه اجتماعی نقش ایفا کنند، افزود: تعاونی‌ها اگر گسترش پیدا کنند با ساده‌ترین امکانات می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.



معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با تعاونی می‌توان اشتغال در مناطق دور افتاده روستایی ایجاد کرد، بیان کرد: همچنین وقتی تعاونی‌ها فاصله بین تولید و مصرف را پر کنند به نفع همه کار می‌شود و با حذف واسطه عدالت در جامعه رشد پیدا خواهد کرد.



کلانتری با تأکید بر اینکه باید مدیریت تعاونی‌ها اصلاح و تقویت شود، عنوان کرد: یکی از عوامل مؤثر در موفقیت تعاونی‏ها، مدیریت مطلوب بوده که باید با اطلاع‌رسانی، اصلاح فرآیند مدیریتی و ارائه الگوهای مدیریتی این امر را تقویت کنیم.



وی ادامه داد: بسیاری از تعاونی‎ها ارزیابی عملکرد، استراتژی و برنامه‎ریزی نداشته و باید این امر با به روز کردن مدیران به دانش روز رفع شود.



معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید تعاونی‌ها در برندسازی و تولید برند فعال شوند، عنوان کرد: از حضور تعاونی ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت خواهد شد.

captcha