دولت یازدهم مقدمات آرامش اقتصادی را فراهم کرده است
کد خبر: 1440880
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت یازدهم مقدمات آرامش اقتصادی را فراهم کرده است

گروه اقتصاد: یوسفیان‌ملا اظهار کرد: بنده معتقدم دولت یازدهم در یکسال گذشته مقدمات آرامش اقتصادی را فراهم کرده، اگرچه همه وعده‌هایی که داده شده، محقق نشده است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه‌‌ وبودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره ارزیابی خود از عملکرد اقتصادی یکساله دولت یازدهم اظهار کرد: بنده معتقدم دولت یازدهم در یکسال گذشته برای پایه‌ریزی و ایجاد مقدمات برای ایجاد آرامش اقتصادی در جامعه عملکرد قابل قبولی داشته است اگرچه همه وعده‌هایی که داده شده، محقق نشده است. وقتی آرامش اقتصادی ایجاد شد یعنی زمینه ایجاد شده است و حالا باید دید در این زمینه ایجاد شده، دولت چگونه می‌خواهد شرایط جدید را به وجود بیاورد؟ چون در ابتدای کار، آمادگی برای ایجاد بستر مناسب اقتصادی وجود داشت که این بستر اکنون متناسب با سلیقه این دولت فراهم شده است. حال با آماده شدن این شرایط، آنچه که بارور شده و نتایجش را مردم مشاهده خواهند کرد، آنچه است که از این به بعد اتفاق می‌افتد.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: اکنون و در شرایط فعلی در بخش اقتصاد فقط یک برنامه مقدماتی فراهم شده و بستر آماده شده و نه مشکل گرانی، بیکاری و رکود حل نشده اما دولت معتقد است که ما بستر حل آن‌را آماده  کرده‌ایم و ما هم منتظر اتفاقات بعدی هستیم. تا این اتفاقات نیفتد و تا وقتیکه مردم نتیجه را نبینند اگر به مردم بگوئیم تورم 40 درصدی تبدیل به 10 درصد شده است آنان باید این نتایج را لمس کنند، در غیر اینصورت شاهد بروز اتفاق خاصی نخواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه‌‌ وبودجه مجلس تأکید کرد: مردم منتظر نتیجه هستند که مثلا قدرت خریدشان بیشتر شود و اجناس ارزان شود و این موارد باید به صورت ملموس مشاهده شود. عده‌ای می‌گویند چون نرخ تورم پائین آمده، رشد اقتصادی بیشتر شده است اما بنده معتقدم امروزفقط بستر ایجاد شده و البته اینها را فقط برای محافل دانشگاهی و تریبون دولت می‌توان عنوان کرد و مردم زمانی این را درک می‌کنند که تأثیر آن را در زندگی خود ببینند.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصاد اسلامی اظهار کرد: همه چیز به نحوه برنامه‌ریزی و هدفگذاری دولت مربوط می‌شود و بعد ریلی که گذاشته می‌شود هم مهم است. ما هنوز به اهداف خود در این زمینه نرسیده‌ایم و اگر این اتفاقات بیفتد آنگاه دولت می‌تواند بگوید در اهداف و برنامه‌هایش موفق بوده است.

captcha