حمایت استاندار مازندران از استخدام حافظان کل قرآن در دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 4211554
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

حمایت استاندار مازندران از استخدام حافظان کل قرآن در دستگاه‌های اجرایی

سیدمحمود حسینی‌پور در نشست با جامعه قرآنی استان مازندران گفت: از استخدام قرآنیان به‌ویژه کسانی که حافظ کل قرآن و علاقه‌مند به شغل دولتی در دستگاه‌های اجرایی هستند، حمایت می‌کنیم تا کارمندان از معنویت حضور حافظان قرآن بهره‌مند شوند.

نشست صمیمی استاندار با جامعه قرآنی استان مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سید‌محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، یکم اردیبهشت‌ماه در نشست صمیمی با جامعه قرآنی این استان که در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد، گفت: توفیق شد که شما قرآنیان عزیز را که چراغ راه هدایت جامعه هستید دیدار کنیم، قطعاً نشست قرآنی امشب، برترین و مهمترین جلسه بنده حقیر در طول دوان استانداری‌ام در مازندران است.

وی افزود: به روح پرفتوح امام(ره) سلام و درود می‌فرستیم، امامی که به ما عزت داد و فرصت بهره‌مندی از نورانیت قرآن را برای بشریت ایجاد کرد و امروز این محافل قرآنی که در بالاترین جایگاه اجرایی استان مازندران برگزار شد، مدیون امام(ره) و شهدا هستیم و از این بابت خدا را شاکریم.

استاندار مازندران ضمن تقدیر از حضور قرانیان در این مراسم و نیز تشکر از سعید قربانی مشاور استاندار، افزود: در این جمع قرآنی حرفی برای گفتن ندارم من آمدم از شما چیزی بگیرم و خودم را کوچکتر از آن می‌دانم که بتوانم در این جمع نورانی حافظان، قاریان عرضی داشته باشم.

حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه‌ای که در آن نورانیت قرآن وجود داشته باشد آن جامعه کمترین بزه‌های اجتماعی را دارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین آثار قرآن در جامعه ایجاد امنیت است؛ بنابراین هر جایی چراغ قرآن روشن باشد، آنجا امن‌ترین مکان است و من این دستاورد قرآن را به عینه در بین محلات قرآنی حس کردم و با استعلامی که از نیروی انتظامی داشتم مؤید این مهم بود.

وی افزود: بمباران ناهنجاری‌های استکبار جهانی برای دور کردن جوانان از مفاهیم قرآنی و اهل بیت‌(ع) و نیز انجام بزرگترین جنگ سایبری دشمنان با فرهنگ یک ملت جیزی نیست ک بتوان انکار کرد و ما شاهد هستیم آنجا که قرآن حاکم باشد امن‌ترین منطقه ماست و امروز در جامعه به شدت نیازمند ترویج فرهنگ قرآن هستیم. اینکه حضرت امام(ره) فرمودند: تربیت باید تربیت قرآنی باشد؛ نشان از نگاه عمیق ایشان بود، زیرا ما به تحقیق دریافتیم هر زمانی دچار شکست و نارسایی شدیم از آموزه‌های قرآنی دور بودیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه داشتن «تخصص قرآنی» ماورای تخصص عادی در جامعه است، گفت: امروز رهبران زیادی در دنیا هستند که شاید از نگاه دنیایی رهبرانی سرآمد باشند، اما مقام معظم رهبری مورد توجه همه رهبران دنیاست و اینکه رئیس‌جمهور روسیه در سفر به ایران در محضر رهبر معظم انقلاب بیان می‌کند؛ من به عشق شما به ایران آمدم و بدون استثنا همه سخنان شما (رهبر) بعد از سخنرانی‌تان به صورت ترجمه شده بر روی میزم است و در ادامه تازگی و آرامبخش بودن را دو ویژگی سخنان رهبری ذکر می‌کند، همگی حکایت از تمایز مقام معظم رهبری با دیگر رهبران دنیا است چرا که او آموخته مکتب اهل بیت (ع) و کلام الهی و عالم به امور معنوی است.

وی با بیان اینکه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج فرهنگ قرآن داریم، افزود: به دلیلی اینکه شیطان با همه ابزار‌های روز به جان انسان‌ها افتاده و ما باید از آحاد ایران عزیزمان که شهید حاج قاسم سلیمانی این کشور را حرم نامیده، پاسداری کنیم.

حسینی‌پور با اشاره آرامش مردم غزه در شب عملیات سپاه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل غاصب، گفت: ان‌شاءالله با توفیق الهی این دشمنان را نابود کرده و در رکاب مقام معظم رهبری پرچم اسلام را به دست صاحب عصر و زمان(عج) برسانیم. 

استاندار مازندران با بیان اینکه باید قداست قرآن با حمایت از توسعه و ترویج قرآن در جامعه حفظ شود، اظهار کرد: از مدیرکل آموزش و پرورش در‌خواست می‌کنم بستر‌سازی کنند تا ما بتوانیم از جامعه قرآنی‌مان برای ارتباط بیشتر آنها با مدارس بهره‌مند شویم.

ایجاد کمیته قرآنی در استانداری مازندران

وی با بیان اینکه مطالب و درخواست‌های قرآنیان را نکته‌برداری کردم و از طریق مشاور قرآنی موضوعات‌تان را پیگیری کنید، افزود: در کارگروه فرهنگ اجتماعی، یک کمیته قرآنی ایجاد شد که امیدواریم با حضور عملیاتی قرآنیان، فعال شود.

حسینی‌پور اظهار کرد: در حمایت از قرآنیان به ویژه کسانی که حافظ کل قرآن هستند، چنانچه علاقه به شغل دولتی داشته باشند، حمایت می‌کنیم تا در آنجا مشغول شوند تا آن دستگاه اجرایی از فروغ معنوی حافظان قرآن بهره‌مند شوند.

وی گفت: حافظ قرآن جزو نخبگان معنوی جامعه به شمار می‌رود و ان‌شاء‌الله و به برکت حضور معنوی تک تک قرآنیان، جامعه ما قرآنی شود و جوانان از آسیب‌ها محفوظ بمانند.

انتهای پیام
captcha