جشن‌های دهه کرامت در قم به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود
کد خبر: 4211525
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

جشن‌های دهه کرامت در قم به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اینکه جایگاه شهر قم جایگاهی جهانی است، گفت: جایگاه وجودی حضرت معصومه (س) جهانی است و امسال تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی استان باید بر این باشد که جشن‌های دهه کرامت به صورت بین‌المللی دنبال شود.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که امروز یکم اردیبهشت‌ماه با موضوع «ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و مردمی استان در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های بین‌المللی دهه کرامت» برگزار شد، با بیان اینکه جایگاه قم جایگاهی جهانی است، گفت: باید کسانی که در قم خدمت و مدیریت می‌کنند، جهانی فکر کنند و برنامه‌هایی را ارائه و عرضه کنند که مورد پسند جهانیان باشد.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت برنامه‌های بین‌المللی در استان قم تدارک دیده شده است، ادامه داد: امسال نخستین مراسم بین‌المللی جشن ولادت حضرت معصومه(س) در قم برپا خواهد شد و این از نمونه‌های بارز فکر و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها به صورت جهانی است.

حسینی‌مقدم با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) از قم به‌عنوان حرم اهل بیت(ع) نام برده‌اند، مطرح کرد: یکی از مهمترین ابعاد فرهنگی و اجتماعی شهر قم، موضوع زیارت است و می‌دانیم که زیارت یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های پیروان اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

معاون استاندار قم تصریح کرد: برای قم اصلی‌ترین محور در بحث زیارت، حضرت فاطمه معصومه(س) است؛ ضرورت دارد ابعاد وجودی بانوی کرامت به دنیا معرفی شود و در بسیاری از نقاط دنیا نیز شاهدیم که معرفی شده است.

وی دهه کرامت را یکی از اصلی‌ترین فرصت‌ها برای توجه به بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت معصومه(س) دانست و افزود: همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان موظفند در خدمت‌گزاری و خدمت‌رسانی به زائران کریمه اهل بیت(ع) با تمام توان بسیج شوند.

حسینی‌مقدم بر ضرورت اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی در پوشش برنامه‌های جشن‌های دهه کرامت استان قم تاکید کرد و گفت: حضور پرتوان دستگاه‌های خدمت‌رسان در عرصه‌های مختلف اسکان، پذیرایی، بهداشت، سلامت و خدمات شهری برای خدمت به زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) ضروری است.

وی بیان کرد: تمام مردم شریف استان قم باید فرهنگ غنی زیارت را در ابعاد مختلف معرفتی درک کنند و همچنین ما نباید از حضور همه مردم استان در جشن‌های مختلف محله‌ای، منطقه‌ای و استانی غفلت کنیم.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ابراز کرد: در دهه کرامت نیاز است که آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی نیز برنامه‌های پرمحتوای دینی و فرهنگی برای نوجوانان و جوانان داشته باشند و از این فرصت برای ارتقای فرهنگ و مکتب و مقابله با همه توطئه‌های دشمنان استفاده کنیم.

یادآور می‌شود، در ابتدای این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای کمیته‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم به تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه خود در دهه کرامت پرداختند.

انتهای پیام
captcha