مشارکت‌های مردمی مؤلفه‌ اساسی در رونق تولید است
کد خبر: 4210102
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

مشارکت‌های مردمی مؤلفه‌ اساسی در رونق تولید است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: مشارکت‌های مردمی که از طریق تعاونی‌ها، سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های محلی صورت می‌گیرند، نه تنها به افزایش بهره‌وری و خلاقیت کمک کرده، بلکه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بهادر اسدی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، بهادر اسدی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری، گفت: با توجه به تأثیرات مثبت و گسترده‌ای که مشارکت‌های مردمی به عنوان یک ابزار قدرتمند در رونق تولید و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، تقویت و حمایت از آنها باید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سیاست‌گذاران و دولت‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: مشارکت‌های مردمی می‌توانند به شکل‌های مختلفی بر رونق تولید تأثیر بگذارند، از جمله این تأثیرات می‌توان به افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت همبستگی و اعتماد متقابل و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی اشاره کرد.  

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مشارکت‌های مردمی، تأثیر آنها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، به طوری‌که این مشارکت‌ها با ایجاد احساس مسئولیت مشترک و تقویت نظام‌های حمایتی در جامعه، می‌توانند به کاهش میزان بزهکاری، اعتیاد و دیگر مشکلات اجتماعی کمک کنند.

اسدی گفت: علاوه بر این، فعالیت‌های مشارکتی می‌توانند به افراد کمک کنند تا مهارت‌های جدیدی کسب کرده و در نتیجه، از طریق اشتغال‌زایی، به بهبود وضعیت اقتصادی خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند، افزود: مشارکت مردمی می‌تواند به ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، تقویت بخش‌های کشاورزی و صنعتی و ارتقای سطح زندگی عمومی کمک کند.  

اسدی با بیان اینکه این مشارکت‌ها می‌توانند به ارتقای سطح آگاهی در جامعه منجر شوند، اظهار کرد: فعالیت‌های مردمی می‌توانند از طریق تشویق به خرید محصولات محلی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک به تقویت اقتصاد محلی نیز کمک کنند که این امر می‌تواند در ایجاد شغل و کاهش مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها نقش مؤثری ایفا کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند نقش مهمی در توسعه جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد بطوریکه با تشویق به مشارکت فعال مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری و توسعه، می‌توان به ایجاد جامعه‌ای پایدار و متحد دست یافت.

انتهای پیام
captcha