برگزاری محفل انس با قرآن در پدافند هوایی شمال ارتش
کد خبر: 4209832
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶

برگزاری محفل انس با قرآن در پدافند هوایی شمال ارتش

محفل انس با قرآن در روز پایانی ماه رمضان و در آستانه عید سعید فطر در پدافند هوایی شمال ارتش برگزار شد.

پرسنل پدافند هوایی شمال ارتش با رمضان وداع کردند + عکس

به گزارش ایکنا، روز گذشته سه‌شنبه 21 فروردین و در آستانه عید سعید فطر، محفل نورانی انس با قرآن کریم به مناسبت اختتامیه ماه مبارک رمضان با دعوت از علی قاسم‌آبادی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم در سطح منطقه پدافند هوایی شمال ارتش برگزار شد. علی قاسم‌آبادی پس از تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «انسان» به بیان خاطراتی از قرائت‌های خود در کشورهای مسلمان پاکستان وامارات و در جمع کارکنان پایور و وظیفه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان در این محفل نورانی انس با قرآن کریم با اشاره به روایتی منقول از امام حسن مجتبی(ع) که فرمود: «من عبد‌الله عبد الله له کلَّ شیء». (هر کس بنده خدا شد خداوند همه چیز را تحت فرمان و بندگی او قرار می‌دهد) گفت: در حدیث قدسی آمده که خداوند  فرمود: «عبدی اطعنی حتی اجعلک مثلی»(بنده من مرا اطاعت کن تا تو را مثل خودم قرار دهم).

وی ادامه داد: به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست؛ حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد اما زمان اندک است و البته حکایت و داستان ما به قدری طولانی است که در حجم این کتاب نمی‌گنجد. این کتاب تمام شد اما می‌توانست مطالب و موضوعات بیشتری را در بر گیرد، به معنی دیگر حرف زیاد بود اما وقت کم است و البته معنی دیگر این ضرب‌المثل را می‌توان کوتاه بودن عمر و ناتمام ماندن حکایت‌های شاعر تعبیر کرد.

منصوریان تصریح کرد: خدا یک تار، یک تور و یک تیر دارد. با تار، تیر و تور خودش، آدمها را جذب می‌کند و آنها را مجذوب خودش می‌کند و اما تار خدا، قرآن است. شیخ بهایی در این باره می‌گوید: شد دلم آسوده چون تیرم زدی، ای سرت گردم چرا دیرم زدی. از وقتی بلا و مصیبت به زندگی‌ام آمد، فهمیدم من ارزش دارم. ولی گلایه دارم که چرا من را زودتر گرفتار نکردی. سعدی در این باره می‌گوید: بزن سیلی و رویم را قفا کن. خدایا من را بزن چون زدن‌های تو ارزش دارد. پنبه را وقتی می‌زنند، باز می‌شود و سفید می‌شود و ارزش پیدا می‌کند. اگر کسی به گرفتاری‌ها چنین نگاهی داشته باشد، دیگر جای ناامیدی برایش باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام
captcha