مسابقه حفظ قرآن فرزندان خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی فارس برگزار شد
کد خبر: 4209737
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

مسابقه حفظ قرآن فرزندان خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی فارس برگزار شد

همزمان با ماه مبارک رمضان، نخستین مسابقه حفظ قرآن کریم ویژه فرزندان خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی استان فارس برگزار شد.

مسابقه حفظ قرآن فرزندان خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان، نخستین مسابقه حفظ قرآن کریم ویژه فرزندان خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی استان فارس برگزار شد.

در این برنامه که به‌همت دفتر مراقبت و توانمندسازی کودکان و نوجوانان معاونت امور اجتماعی بهزیستی فارس برگزار شد، تعداد ۲۶ نفر از فرزندان دختر و پسر در رده‌های سنی۶ تا ۱۲و ۱۲ _ ۱۸سال از ۳۵ خانه کودک ونوجوان فارس در حفظ جزء 30 قرآن کریم به رقابت پرداختند.

محمدرضا هوشیاری، مدیر کل بهزیستی فارس امروز، 21 فروردین در مراسم آغاز اجرای این مسابقه ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مسائل تربیت دینی و قرآنی آینده‌سازان کشور گفت: برگزاری این مسابقات گامی در جهت ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین نسل جوان و نوجوان است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی فرزندان با معانی و زیبایی‌های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر ایشان با قرآن می‌شود.

هوشیار بیان کرد: فرزندان با زیبایی‌های کلام الهی و سخنان اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی آن‌ها دارد.

محمودیان، معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس نیز  در این مراسم با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در خانه های کودک و نوجوان گفت: دوران کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای کشف و تربیت استعدادهای افراد است. فرزندان با شرکت در مسابقات قرآن علاوه بر شناخت توانمندی‌های خود و بهره‌مندی از تربیت قرآنی با بسیاری از مهارت‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و این امر تاثیر بسزایی در آینده آن‌ها دارد.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس نیز در جمع فرزندان حافظ قرآن بهزیستی فارس، بهترین ملجا و پناهگاه را قرآن کریم عنوان کرد و به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در جمع فرزندان پرداخت.

انتهای پیام
captcha