خطاط لیبیایی قرآن را کتابت کرد
کد خبر: 4209623
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

خطاط لیبیایی قرآن را کتابت کرد

«الشارف اقریره احمید» خطاط لیبیایی اعلام کرد که کار خوشنویسی قرآنی که از 4 سال پیش آغاز کرده بود، به اتمام رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابة الاهرام، «الشارف اقریره احمید» خط عربی و هنر مرتبط به آن را از کودکی فرا گرفت و رفته رفته در این زمینه تبحر پیدا کرد. او در دوره ویژه خط عربی شیخ ابوبکر ساسی که در گذشته قرآن را کتابت کرده بود شرکت کرد و از او خط عربی را فرا گرفت.
 
احمید در گفت‌وگوی مطبوعاتی تصریح کرد که از کودکی آرزو داشته است قرآن را کتابت کند. لذا این آرزو مانند زنگی بود که هر از گاهی در گوش او صدا می‌کرد و او را به کتابت قرآن فرا می‌خواند.
 

ایده کتابت قرآن

 
احمید درباره ایده خوشنویسی قرآن می‌گوید: من پس از گذشت 6 ماه از مرحله ایده‌پردازی و آماده‌سازی، کتابت قرآن را آغاز کردم. از ابتدا در کتابت بسیار دقیق بودم و با مشورت شیوخ کار خود را آغاز کردم. سپس از مجمع قرآن کریم مدینه منوره در عربستان سعودی بازدید کرده و همه افکار و اندیشه‌های خود را جمع‌آوری کردم و در کتابت این مصحف به کار بردم.
 
وی اضافه کرد که مصحف شریف را در چهار بخش به شکلی زیبا کتابت کرده تا نهایتاً به صورت کامل درآمده است؛ سپس آن را برای چاپ به چاپخانه سپرده که بر روی کاغذ و با طراحی بسیار زیبا به چاپ رسیده است.
 
این خطاط لیبیایی ادامه داد: هر ایده خوب نیازمند یک اسپانسر است و زمانی که اسپانسر و ایده‌پرداز وجود داشته باشد، پروژه انجام‌پذیر خواهد بود. این چیزی است که با خوشحالی تمام برای این کار اتفاق افتاد، به خصوص که اسپانسر می‌خواست مصحفی متمایز را شاهد باشد. 
 

موانع و مشکلات

 
احمید درباره موانع و مشکلات کار خود گفت: در لیبی وضعیت ناپایدار بود، مانند قطع برق که کار کردن از صبح تا شب بدون برق بسیار دشوار بود. همچنین کار کردن در منزل با دید و بازدیدها‌ی معمول و آداب و رسومی که در جامعه لیبی وجود دارد بسیار دشوار است به ویژه که این پروژه بزرگ نیازمند فراغ بال بود تا به صورت کاملاً متمایز انجام شود. لذا کشور ترکیه را برای اتمام این پروژه انتخاب کردم.
 
وی در عین حال تأکید کرد که این مصحف و کتابت آن ویژه کشور لیبی است بنابراین نام «مصحف لیبی» را بر آن نهاده و آن را در شهر طرابلس، پایتخت لیبی رونمایی کرده است.
 
احمید یکی دیگر از چالش‌هایی را که با آن روبرو بود، دوری از خانواده و بیماری پدر توصیف کرد که با وجود این چالش‌ها و مشکلات توانست کتابت این مصحف را به پایان برساند.
 
اتمام کتابت مصحف خطاط لیبیایی پس از 4 سال
انتهای پیام
captcha