برگزاری مراسم تقدیر از یکصد حافظ قرآن در رفح
کد خبر: 4209536
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱

برگزاری مراسم تقدیر از یکصد حافظ قرآن در رفح

مراسم تقدیر از یکصد حافظ قرآن کودک، نوجوان و جوان در رفح در جنوب نوار غزه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مسئولان مرکز پناهندگی آوارگان در رفح در جنوب نوار غزه، مراسمی را برای تجلیل از بیش از 100 حافظ قرآن کریم از گروه‌های سنی مختلف اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار کردند.

این طرح به عنوان بخشی از برنامه‌ای که توسط جمعیت مشارکت و توانمندسازی القدس و بنیاد خیریه الانصار حمایت می‌شود برگزار کردند. 

یکی از دختران شرکت کننده گفت: تصمیم گرفتم وقتم را با حفظ قرآن سپری کنم، قبل از اینکه به پناهگاه بیایم هر دو جزء عم و تبارک را در خانه حفظ کرده بودم و اکنون حفظ سوره ملک را با کمک مادربزرگم به پایان رساندم؛ با تشویق مادرم در این مسابقه شرکت کردم و انشاالله در تکمیل حفظ کل قرآن تلاش می‌کنم.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان گفت: انسان باید با دین و علوم دینی ارتباط داشته باشد چرا که قرآن سبک زندگی است و در دوران جنگ کودکان و بزرگسالان از برنامه آموزش تلاوت و قواعد تجوید دور شده‌اند. این برنامه جبران دوری از  آموزش و تعلیم و تربیت قرآن است تا شرکت‌کنندگان با قرآن در ارتباط باشند و به خصوص در ماه قرآن از ثواب آن بهره‌مند شوند.
میرفت الکتنانی، مدیر مرکز حفظ با ابراز خرسندی گفت: هدف من از ابتدا این بود که همه کسانی که در این پناهگاه حضور دارند در کتاب خداوند متعال متحد شوند و این طرح را از 5 ماه پیش آغاز کردیم. با وجود مصائب از دست دادن عزیزان و ابتلا به مشکلات سخت، اما زخم‌های خود را کتمان کرده و بر پایداری اصرار ورزیدیم و با قرآن  قیام می‌کنیم و با دشمنان خود می‌جنگیم و خواهیم کرد. ما خواهیم مرد اما نسل‌های بعد جانشین ما خواهند شد. تاکنون دو گروه از حافظان قرآن فارغ التحصیل شده‌اند و این گروه سوم از حفاظ است؛ همچنین یک دوره تفسیر قرآن برگزار کرده‌ایم و یک دوره برای قرائت خواهیم داشت.

یکی از حافظان نامه‌ای غم‌انگیز برای خواهرش که به دلیل شرایط جنگ در شمال غزه از او جدا شده بود نوشته و در آن گفته بود که دلش برای او تنگ شده و آرزو دارد به زودی با او ملاقات کند، زیرا او الگوی حفظ قرآن کریم او بود.
 نظام سلامه، مدیر مرکز پناهندگان با بیان اینکه ایده برگزاری این مسابقه در ماه مبارک رمضان در شرایط سخت جنگ و امید به بازگشت آوارگان به خانه‌های خود عملی شد افزود: تلاش‌های مردم و اشتیاق داوطلبان در برگزاری این برنامه بسیار مؤثر بود.

انتهای پیام
captcha