ایجاد وحدت استانی در جامعه باید راهبرد رسانه و خبرنگاران باشد
کد خبر: 4209225
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

ایجاد وحدت استانی در جامعه باید راهبرد رسانه و خبرنگاران باشد

استاندار خراسان جنوبی گفت: راهبرد خبرنگاران، ایجاد وحدت و یکپارچگی در استان باشد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز یکشنبه ۱۹ فروردین در دیدار جمعی از اعضای خبرگزاری پانا در استان بر اشرافیت و شجاعت در دانش‌آموزان برای انجام کارها به ویژه در حرفه خبرنگاری تأکید کرد و گفت: خبرنگاران پانا نباید خود را متوقف به حوزه آموزش و پرورش کنند بلکه با مطالعه و رصد فضای مجازی و رسانه‌ها باید سطح فعالیت خود را برای آگاهی و مطالبه‌ گری ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید واقع‌ بینانه مسائل را دنبال کنند، ادامه داد: خبرنگاران باید به اولویت‌های استان، کشور و حوزه بین المللی توجه کنند و آن ها را انعکاس دهند.

قناعت بر وحدت و یکپارچگی در استان و تقویت آن تأکید کرد و گفت: تقابل برخی خواص و مدیران در بعضی از شهرهای استان برای جذب امکانات بی‌مورد است البته رقابت تا حدی قابل قبول است اما نباید منجر به عدم توسعه استان شود لذا ایجاد وحدت استانی در جامعه باید راهبرد رسانه و خبرنگاران باشد.

استاندار خراسان جنوبی به تلاش‌های دشمنان برای تقابل رسانه اشاره کرد و افزود:اصحاب رسانه و خبرنگاران باید تلاش کنند تا در جنگ نرم و ترکیبی که دشمنان به راه انداخته‌اند، نقش سرباز را برای دشمن ایفا نکنند و به دنبال منافع انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران باشند.

وی به جنایات و نسل‌کشی اسرائیل و استکبار جهانی در غزه و ایران اشاره کرد و بیان کرد: انگلیس خبیث در جریان جنگ جهانی اول نه تنها بخشی از ایران را اشغال کرد، بلکه با ایجاد قحطی مصنوعی، جان ۹ میلیون هموطن ایرانی را بر اثر گرسنگی و بیماری گرفت.

قناعت در ادامه از خبرنگاران خواست موضوعات مهم توسعه‌ ای استان را پیگیری کنند و بیان کرد: احداث راه آهن از پروژه های مهم استان بوده که بزرگترین طرح زیرساختی کشور محسوب می‌شود که اکنون در مرحله زیرسازی با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

استاندار خراسان جنوبی از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به عنوان یکی از ابر پروژه‌های ملی در استان یاد کرد و افزود: این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف سالانه آب در استان ۵۵ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: سهم استان از اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان در فاز نخست ۶۰ میلیون متر مکعب است.

قناعت اظهار کرد: انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه هم یکی دیگر از ابر پروژه‌های در حال انجام در خراسان جنوبی است که فاز نخست آن با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال آماده افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با افتتاح فاز اول، فاز دوم عملیات اجرایی انتقال گاز از نهبندان به سربیشه نیز با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره الحاق زمین به شهرها برای اجرای طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم، عنوان کرد: از اول انقلاب تاکنون در کل خراسان جنوبی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت برق احداث شده اما در طول این ۲ سال اخیر عملیات اجرایی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان و فردوس آغاز شده است.                                                                                                   

انتهای پیام
captcha