نرخ رشد جمعیت در سمنان در وضعیت بحرانی قرار دارد
کد خبر: 4209096
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
نماینده ولی فقیه در سمنان:

نرخ رشد جمعیت در سمنان در وضعیت بحرانی قرار دارد

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی گفت: یکی از مسائل مهم استان سمنان در کنار موضوع آب و تصادفات جاده‌ای، مسئله جمعیت است که امروز به یک بحران تبدیل شده است.

جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان با حضور حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، 18 فروردین‌ماه در اولین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان که با حضور سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان و جمعی از مدیران برگزار شد ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: یکی از مسائل مهم استان سمنان در کنار موضوع آب و تصادفات جاده‌ای، مسئله جمعیت است که امروز به یک بحران تبدیل شده است.

وی از پایین بودن نرخ رشد جمعیت در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: همه مسئولان باید در خصوص افزایش نرخ رشد جمعیت در استان دغدغه‌ داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر اهمیت فرهنگ‌سازی زاد‌وولد در استان تأکید  کرد و افزود: جامعه و به‌ویژه مسئولان حوزه بهداشت و درمان در سطوح مختلف نباید به خانواده‌هایی که فرزندان سوم یا چهارم خود را به دنیا می‌آورند به چشم حقارت نگاه کنند و این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی است. 

امام جمعه سمنان با اشاره به غربالگری‌های مختلف پیش از زایمان گفت: در غربالگری زایمان نباید به‌گونه‌ای رفتار شود که بانوان باردار نسبت به آینده نوزادان خود مأیوس شوند. 

حجت‌الاسلام مطیعی ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و افزود: چرا باید در اعطای زمین‌ها و سایر امتیازات پیش‌بینی شده در قانون جوانی جمعیت به این خانواده‌ها سهل‌انگاری شود؟ 

نماینده مقام معظم رهبری در سمنان از عملکرد برخی دستگاه‌ها در واگذاری امتیازات این قانون به مشمولان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد در کادر درمان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با ارائه برخی مشاوره‌ها، به بانوان باردار فشار روحی و روانی وارد می‌کنند هرچند در اصل انجام این مشاوره‌ها و غربالگری‌ها تردیدی نیست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مسئولان بخش‌های مختلف استان برای افزایش نرخ جمعیت در استان همه ظرفیت‌ها و امکانات را به میدان بیاورند، متذکر شد: نبی اکرم(ص) در قیامت به کثرت نوزادان امت خود مباهات می‌کند زیرا ازدیاد جمعیت از آن دسته اعمال صالح و نیکویی است که می‌تواند ذخیره قبر و قیامت انسان باشد.

انتهای پیام
captcha