استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان برای حج بررسی می‌شود
کد خبر: 4209023
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷

استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان برای حج بررسی می‌شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد: استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان برای حج بررسی می‌شود.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در دومین جلسه وبیناری پزشکان حج سال ۱۴۰۳ گفت: تا امروز معاینات بیش از 33 هزار نفر از زائران حج تمتع پیش‌رو انجام و بیش از 16 هزار پرونده نیز در دست اقدام است. عمده‌ترین مشکل امسال مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کمبود وقت برای معاینات حجاج و ثبت آن در سامانه است.

وی ادامه داد: بعد از شروع معاینات، برخی نکات مثل شرایط نابینایان، دیالیزی‌ها، افراد با وزن بالا و وضعیت دیابتی‌ها، در دستورالعمل اجرایی مسکوت مانده بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بررسی می‌شود و تعیین اینکه آیا حج به کودکان، اطفال و نوزادان واجب است یا خیر بر عهده این سازمان نیست.

مرعشی بیان کرد: مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج ۱۴۰۳ را انجام دهند و ۱۵ شوال آخرین مهلت اخذ ویزا برای زائران است و قاعدتاً معاینه زائران و تأیید استطاعت جسمی‌ باید تا پنج شوال به پایان برسد که عملاً ۱۰ روز دیگر برای اتمام معاینات مهلت داریم.

وی خاطرنشان کرد: معاینات ۳۳ هزار و ۸۳۸ نفر انجام، پرونده ۱۶ هزار و ۲۲۰ نفر از زائران نیز در حال بررسی، ۳۰۲ نفر رد شده‌اند و ۳۰ هزار ۹۷۲ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

مرعشی افزود: ایلام، کرمانشاه، سمنان بیشترین آمار انجام معاینات و آذربایجان شرقی، کاشان و مرکزی کمترین آمار میزان معاینات را دارند.

انتهای پیام
captcha