بازدید 200 هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه لرستان
کد خبر: 4208095
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

بازدید 200 هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه لرستان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به بازدید بیش از 200 هزار زائر در نوروز امسال از بقاع متبرکه این استان گفت: پربازدیدترین بقعه در استان بقعه امامزاده محمد درب‌گنبد کوهدشت بود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از امامزاده محمد(ع) درب‌گنبد کوهدشت به‌عنوان پربازدیدترین بقعه متبرکه این استان نام برد و گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا پایان سیزدهم فروردین‌ماه بیش از 200 هزار نفر از بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفتی استان لرستان بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای برنامه ویژه زمان تحویل سال در بقاع متبرکه لرستان افزود: در نوروز امسال پربازدیدترین بقعه در استان بقعه امامزاده محمد(ع) درب‌گنبد کوهدشت بود و پس از آن بقعه امامزاده ابراهیم(ع) معروف به «بابای بزرگ» در دلفان بیشترین زائر را در ایام نوروز به خود اختصاص داد.

عباس‌زاده ادامه داد: بقعه متبرکه امامزاده ابوالوفا(ع) در کوهدشت نیز در ایام نوروز امسال زائر زیادی داشت و در خرم‎آباد نیز امامزادگان زید بن علی(ع)، دو برادران و امامزاده عبدالله(ع) پذیرای زائران زیادی بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به کاهش آمار مسافران نوروزی بقاع متبرکه لرستان نسبت به ایام نوروز سال‌های گذشته و اینکه این کاهش آمار به دلیل تلاقی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان بود، ادامه داد: در سایر شهرستان‌های استان لرستان از جمله بروجرد و دورود و ازنا نیز بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفت زائران و گردشگران زیادی را داشتند.

عباس‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 40 مورد وقف در استان ثبت شده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است، اظهار کرد: بیشترین موقوفات، مسجد است که واقفان زمین‌هایی را برای احداث مسجد وقف کرده که در خرم‌آباد 10 مورد وقف برای مسجد انجام شده و در دیگر شهرهای استان نیز وقف‌هایی انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان اضافه کرد: وقف‌هایی که ثبت می‌شود طبق نیت واقف مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخی از وقف‌ها منزل مسکونی، واحد تجاری و یا مسجد و حسینیه است اما عمده موقوفات مسجد است.

انتهای پیام
captcha