ارسال 700 اثر به اولین جشنواره ملی فیلم «زندگی» در یزد
کد خبر: 4207866
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴

ارسال 700 اثر به اولین جشنواره ملی فیلم «زندگی» در یزد

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در استان یزد با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش داستانی و مستند گفت: تاکنون 700 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

اولین جشنواره ملی فیلم «زندگی» در یزدسجاد ابطحی، دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد گفت: اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در دو بخش داستانی و مستند با رویکرد توجه به فیلم‌هایی با موضوع خانواده، ازدواج، جمعیت و فرزندآوری و آیین‌های ازدواج در بین اقوام به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از آغاز رسمی جشنواره و انتشار فراخوان در سراسر کشور با استقبال خوبی مواجه شدیم و فیلمسازان سراسر کشور نسبت به ارسال آثار در موضوعات یاد شده اقدام کردند، به نحوی که حدود 700 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پیش‌بینی می‌شود تا 13 فروردین ماه، پایان مهلت شرکت در این جشنواره، حدود 800 اثر به دبیرخانه ارسال شود و این آمار برای جشنواره‌ای که برای اولین بار برگزار می‌شود، آمار خوبی خواهد بود.

ابطحی اضافه کرد: امیدواریم جشنواره فیلم کوتاه زندگی به صورت منظم و مداوم در سطح کشور برگزار و البته با این نگاه وارد عرصه شدیم، و خوشبختانه جشنواره در تقویم سازمان سینمایی کشور نیز ثبت شد.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در استان یزد با اشاره به تدارک رویدادهای آموزشی و فرهنگی در حاشیه این جشنواره، برگزاری کارگاه فیلمسازی به صورت رایگان و نشست تخصصی بررسی زندگی در سینمای ایران در حاشیه برگزاری این جشنواره را از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره برشمرد و گفت: جزییات بیشتر این برنامه‌ها در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم حول محور موضوع زندگی بتوانیم برنامه‌های فرهنگی خوبی را داشته باشیم، بیان کرد: علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس Zendegifilmfest.com مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

ابطحی یادآور شد: این جشنواره با هدف جریان‌سازی فرهنگ ازدواج بویژه ازدواج آسان، فرهنگ‌سازی در جهت موضوع جوانی جمعیت و توجه به بحران سالمندی، توجه ویژه به موضوع خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تقویت حس خودباوری و افزایش امید و نشاط در میان فیلمسازان جوان کشور، ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

خبرنگار: اعظم السادات میرجلیلی

انتهای پیام
captcha