کسب عاقبت بخیری در معیت امام زمان(عج) اساس شب قدر است
کد خبر: 4207690
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵

کسب عاقبت بخیری در معیت امام زمان(عج) اساس شب قدر است

سخنران مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در مسجد مقدس جمکران گفت: اساس شب قدر کسب عاقبت بخیری است و باید بدانیم صرف دم زدن از امام زمان(عج) نمی‌توان عاقبت بخیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری، استاد حوزه علمیهحجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری، استاد حوزه علمیه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در جمع عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اگر کسی آگاه به شب قدر باشد و دچار غفلت نشود می‌تواند مراتب معنوی را در این شب طی کند، اظهار کرد: به دست آمدن عاقبت بخیری در این شب در معیت با امام زمان(عج) صورت می‌گیرد و باید بدانیم چه طور با حضرت همراهی کنیم. 

وی ادامه داد: اساس شب قدر کسب عاقبت بخیری است و باید بدانیم صرف دم زدن از امام زمان(عج) نمی‌توان عاقبت بخیر شد، خدای متعال برای عالم برنامه دارد، برنامه الهی این است که روزی پرچم لااله الا الله در عالم فراگیر و عدل عالم گیر شود و همه انبیا الهی بر اساس این برنامه قدم برداشتند. 

آقامیری افزود: بکی از نشانه‌های توجه اهل بیت(ع) به ظهور این عقبه روایی، ادعیه و زیارتی است که از ناحیه ایشان برای تربیت امت عصر ظهور صادر شده و زمینه‌سازی ظهور از برنامه‌های اساسی پیامبران و ائمه اطهار(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه باید طرح امام زمان(عج) را درک کنیم و در آن حضور داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از نشانه‌های حضور در طرح، ولی خدا این است که این طرح دشمن دارد و اساسی‌ترین دشمن آن نیز شیطان و لشکرش می‌باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در مسیر امام زمان(عج) بودن سختی و دشمنی دارد، لذا هیچ پیامبر و امام معصومی نفس راحت نکشیده و در طول تاریخ، چون شیعه دم از حق میزده، همواره در رنج و مصیبت بوده است.

آقامیری با بیا اینکه عصر غیبت دوران فتنه هاست و خوش به حال کسی که در این زمان، عاقبت بخیر از دنیا برود، تصریح کرد: شهدا سختی کشیدند، ولی در معیت امام زمان(عج) عاقبت بخیر شدند. امت زمینه‌ساز یعنی امت عصر غیبت و این امت باید بداند روزگار سختی را طی خواهد کرد تا به جریان ظهور و برقراری حکومت عدل الهی در زمین برسند.

انتهای پیام
captcha