جهش تولید تغییر مثبت همه شاخص‌های اقتصادی را به دنبال دارد
کد خبر: 4207639
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

جهش تولید تغییر مثبت همه شاخص‌های اقتصادی را به دنبال دارد

امام جمعه شهرستان نایین گفت: با رونق و جهش تولید، همه شاخص‌های اقتصادی مهم کشور تغییر می‌کند و اشتغال پایدار، حل مشکل بیکاری، تورم و فقر و رونق و استقلال اقتصادی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 10 فروردین‌ماه ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام این سال‌ها به موضوع اقتصاد پرداخته و امسال نیز در پیام و سخنرانی نوروزی خود، اقتصاد را نقطه ضعف کشور بیان کرد که راه‌حل این مسئله، رشد مستمر و پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران به چهار دلیل عمده به این رشد اقتصادی نیاز دارد که حل مشکلات معیشتی مردم و رفاه خانوار، ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد بین‌المللی، اشتغال‌زایی برای نیروی جوان تحصیل‌کرده و متخصص و روشمند کردن کشور برای آینده‌ای که احتمالاً تعداد جوانان کمتر است، از مواردی هستند که به رشد اقتصادی وابسته‌اند.

امام جمعه شهرستان نایین با اشاره به تأثير جهش تولید در رشد اقتصادی کشور بیان کرد: با رونق و جهش تولید، همه شاخص‌های اقتصادی مهم کشور تغییر می‌کند و اشتغال پایدار، حل مشکل بیکاری، تورم و فقر و رونق و استقلال اقتصادی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور ما، تصدی‌گری دولت به شمار می‌رود، اضافه کرد: از آنجایی که سیاست راهبردی دشمن، حضور نداشتن مردم در صحنه سیاست، فرهنگ و اقتصاد است، باید مراقب باشیم که در این صحنه‌ها تصدی‌گری دولت اتفاق نیفتد.

مطهرخو افزود: کلید و مسئله اصلی، حضور مردم در همه مسائل کشور به شمار می‌رود و اضلاع حل مسائل اقتصادی، جهش تولید و مشارکت مردم و مسئولان امر نظیر مجلس و دولت است که باید جریان تولید مردمی را تسهیل و واگذاری درست اقتصاد به مردم و حمایت از آنها را انجام دهند و موانع این مسئله را رفع و میدان را برای حضور مردم در صحنه اقتصاد باز کنند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه گفت: میلیون‌ها آواره و گرسنه در این منطقه، همه مغلوب هواهای نفسانی طاغوت هستند و این ظلمی که به مردم غزه می‌شود، در طول تاریخ بی‌سابقه است.

امام جمعه شهرستان نایین تصریح کرد: مبنای کار قدرت‌های طاغوتی دنیا این است که امیدی را که ایران در دل مستضعفان عالم روشن کرده، خاموش و ملت‌ها را نابود کنند؛ ولی خداوند وعده هدایت امام زمان(عج) را داده که تحقق این وعده الهی دو وجه دارد؛ یک وجه آن زیاد شدن ظلم و وجه دیگرش، وجود انسان‌های صالح و ایمان‌های راسخ است.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha